A News Corp. és az NBC Universal bejelentette, hogy a nyáron közösen egy olyan videó-néző oldalt indítanak, amely közvetlen konkurenciát jelent a Google tulajdonába tartozó YouTube számára.
A portálon, legalábbis kezdetben, ingyen lehet majd videókat nézni, a finanszírozást pedig reklámokból kívánják megoldani – a jelentkező hirdetők között van a General Motors, a Cisco Systems, valamint a Cadbury Schweppes is. A döntő különbség a YouTube-al szemben azonban az lenne, hogy míg a mostanára rendkívüli népszerűséget elért oldalon a felhasználók osztják meg egymással a többnyire általuk rögzített mozgóképes tartalmakat, addig a News Corp./NBC szolgáltatás fő profilját a teljes filmek, tv show-k, és zenés klipek alkotják majd. A mostanáig bejelentett címek között olyanok találhatók, mint a „Saturday Night Live” show-műsor, a „Simpson család” rajzfilmsorozat, vagy „Az ördög Pradát visel” „A család kicsi kincse” és a „Borat” filmek. A kezdeti disztribúciós partnerek a Yahoo, a Microsoft, a Time Warner AOL és a News Corp. tulajdonában lévő MySpace közösségi portál lesznek.
Peter Chernin, a News Corp. elnök-vezérigazgatója a hivatalos közleményben kihangsúlyozta, hogy az oldal először kínál majd professzionális mozgóképes tartalmakat a közösségi jellegű portálok közül, ami mindenképpen megváltoztatja az internetes videózás arculatát. Az együttműködésbe eredetileg be szerették vonni azt a Viacom-ot is, amely az MTV-t üzemelteti, és éppen ebből eredően 1 milliárd dollárra beperelte a YouTube-ot amiatt, mert a videó-megosztó oldalon jogdíjfizetés nélkül jelentek meg zenés klipek.