Oracle: visszaesnek a távközlési bevételek
MTI Sajtóadatbank, 2007. március 26. 09:44
A telefonhívásokból származó díjak legfeljebb hat évig maradhatnak első helyen a távközlési cégek bevételeinek sorában, főként azért, mert az internetes, például a Skype-hoz hasonló szolgáltatások miatt visszaesnek ezek a díjak.
Az Economist Intelligence Unit és az Oracle közös felmérésében a távközlési felsővezetők mintegy fele abban is egyetértett, hogy ez a változás akár négy éven belül bekövetkezhet. Ezért a szolgáltatóknak haladéktalanul újabb bevételi források után kell nézniük akkor, ha el akarják kerülni az üzleti forgalom gyors visszaesését.
A felmérés szerint a felsővezetők világszerte abban is egyetértenek, hogy a Skype-hoz hasonló VoIP-szolgáltatások jelentik a vezetékes telefonvonalakból származó bevételekre a legfőbb veszély.
A vállalatvezetők 72 százaléka szerint a beszédhívások terén tapasztalt bevételkiesések ellen az árképzési struktúra megváltoztatása vagy a marketingkezdeményezések helyett a leghatékonyabb stratégia új szolgáltatások bevezetése lenne. A válaszadók 65 százaléka szerint fontos, illetve kritikus fontosságú a kombinált, triple-play - hanghívást, televíziós és internetes szolgáltatást nyújtó - megoldások bevezetése.
A vállalatvezetők 51 százaléka úgy vélte, hogy az elkövetkező két évben a vezetékes távközlési társaságok fő célja a mobilszolgáltatók felvásárlása vagy a velük történő összeolvadás lesz.
A megkérdezettek egyetértettek abban, hogy a szolgáltatóknak azonnal hozzá kell látniuk alaphálózataik fejlesztéséhez, szervezeti felépítésük és üzleti folyamataik korszerűsítéséhez, és sokoldalúbb funkciókat, valamint jóval vonzóbb felhasználói élményt kell kínálniuk ügyfelek számára. Ilyenek lehetnek például a konvergens szolgáltatások, mint az azonnali üzenetküldés, a hívás alatti tartalommegosztás, valamint a mobilhálózaton megvalósított adóvevő szolgáltatás. Mindez létfontosságú, ha ténylegesen versenyre kívánnak kelni a kisebb, jóval fürgébb induló vállalkozásokkal, amelyek az IP-alapú technológiákat és platformokat alkalmazzák.
Az Economist Intelligence Unit felmérése során 115 távközlési vállalatvezetőt kérdeztek meg. A tanulmány három régió 36 országára terjedt ki. A válaszadók 38 százaléka európai, 28 százaléka észak-amerikai, további 28 százaléka pedig ázsiai és csendes-óceáni térségbeli volt.