Nem fogad el több demó CD-t a Sony BMG
Milkovits Gábor, 2007. április 1. 08:03
A hanghordozók generációváltásának újabb jelenként a Sony BMG lemezkiadó bejelentette, hogy ezentúl nem foglalkozik a CD-n beküldött zenekari demóanyagokkal, ehelyett inkább saját internetes blogok létrehozására ösztönzi az amatőr együtteseket.
A világ második legnagyobb zenei kiadójának vezérigazgatója, Ged Doherty azzal indokolta a döntést, hogy a blogokon keresztül jóval kedvezőbb lehetőség nyílik a lemeztársaságok és a nem szerződött zenészek között meglévő korlátok eltörlésére. Ezen felül az sem mellékes szempont, hogy az internetes médium népszerűségének növekedésével a behálózott országokban mára gyakorlatilag minden amatőr együttesnek van saját blogja, ami jóval praktikusabb és sokoldalúbb kétoldalú kommunikációt és információcserét tesz lehetővé a zenészek és a kiadók között, mint egy mezei CD postai beküldése. Statisztikák szerint jelenleg 100 ezer új blog születik naponta, összmennyiségük pedig 230 naponként megduplázódik.
A piacvezető Universal által nemrégiben beindított jazz és klasszikus zenei letöltőoldalon a független zenészeknek is lehetőségük van saját anyagaik, valamint személyükhöz köthető információk közzétételére, ami nagymértékben előmozdíthatja ismertségüket a kiadó és az oldalra látogató vásárlók számára egyaránt. A fenti modell is mutatja, hogy a legújabb internetes vívmányok eddig példátlan lehetőségeket nyithatnak a művészek számára, a kérdés csak az, hogy a lemezkiadók megtalálják-e a legmegfelelőbb stratégiát az új, és állandóan változó környezetben.