A Microsoft TechNet szemináriumsorozata keretében a mai napon, közel 500 fős szakmai közönség előtt jelentette be a Microsoft System Center megoldáscsalád megjelenését és első tagjainak hazai elérhetőségét.
A System Center termékcsalád egy olyan átfogó rendszerfelügyeleti eszközkészletet ad az informatikusok kezébe, amivel tetszőleges méretű vállalat felügyelete is hatékonyan végezhető el – mindezt gyakorlati példákon keresztül mutatták meg a Microsoft szakértői a TechNet szemináriumon.
Az előadások keretében arról is szó esett, hogy hol tart a 2003-ban útjára indított Microsoft Dinamikus Rendszerek
(Dynamic Systems Initiative, DSI) kezdeményezése, és hogyan öltöttek testet a DSI koncepciói és alapelvei (virtualizáció), valamint a tudás és modell-alapú felügyelet) a System Center termékcsalád már elkészült tagjaiban. A jövőben sorra érkeznek majd további, a DSI alapjaira és az egységes szolgáltatásmodellező nyelvre (Service Modelling Language, SML) épülő megoldások – és nem csak a Microsofttól.
A System Center termékcsalád első elérhető termékeiAz első két termék, ami a
System Center termékcsaládból elérhető lesz, a System Center Operations Manager 2007 és a System Center Essentials 2007.
Az Operations Manager 2007 a nagyvállalatok heterogén informatikai rendszereinek rendszerfelügyeleti teendőit támogatja, és képes az alkalmazásokat és informatikai megoldásokat szolgáltatásorientáltan, üzleti szempontból is kezelhető egységekként ábrázolni, és annak rendelkezésre állását, állapotát automatizáltan nyomon követni, ebből jelentéseket készíteni.
A termék az informatikusok életét lényegesen könnyebbé teszi, hiszen az informatikai rendszer felügyeletét (szoftvereket és hardvereket is) egy egységes felületről végezhetik el a szakemberek. A rendszerben előforduló események és hibák, valamint az egyes komponensek kapcsolatai pedig mind egy közös konzolon látszanak, ami lehetővé teszi, hogy a hibák valódi okát a lehető leghamarabb megtalálják és elhárítsák a rendszergazdák, valamint képesek legyenek priorizálni a rendszerben előforduló hibák javítási sorrendjét.
Mindezt akár távolról, interneten keresztül is megtehetik, így lehetővé válik vállalatok és telephelyek egyszerű és kényelmes távfelügyelete is. A System Center Operations Manager 2007. áprilistól érhető el a vállalatok számára.
System Center Essentials 2007 – komplett rendszerfelügyeleti megoldás kis- és középvállalatok számáraA System Center Essentials 2007 az Operations Manager 2007 képességeinek kis- és középvállalatok számára fontos részeit tartalmazzák, ráadásul olyan formában, hogy az még egyszerűbben használható legyen egy kisebb szervezetben. A System Center Essentials 2007 része a Windows Server Update Services 3.0 is, ami a biztonsági frissítések és szoftverek terítését teszi lehetővé. A szoftver ezen túl képes a vállalat szoftver- és hardverleltáraként is szolgálni.
A System Center Essentials 2007 júniusától lesz a nagyközönség számára elérhető, és a napokban (várhatóan még áprilisban) készül el a szoftver végleges változata, és 2007 második felétől már az Intel szerverekhez csomagolt rendszerfelügyeleti szoftvereként is az Essentials 2007-tel találkozhatunk.
Hamarosan tovább bővül a palettaA következő egy év során a Microsoft System Center termékcsaládja és a Windows kliens és szerver platformjának rendszermenedzsment képességei is tovább bővülnek. Jelenleg béta verzióban érhetőek el a System Center termékcsalád következő tagjai:
- a kapacitás- és rendszertervezésre alkalmas System Center Capacity Planner 2007;
- a konfigurációkezeléssel és szoftverterítéssel foglalkozó System Center Configuration Manager 2007;
- a központosított és automatizált mentések készítésére alkalmas System Center Data Protection Manager 2007
- a virtuális gépparkok felügyeletére szolgáló System Center Virtual Machine Manager
- a vállalatok rendszermenedzsment folyamatainak összefogására alkalmas System Center Service Manager, ami valójában az ITIL és MOF módszertanok informatikai megvalósítása