17 millió dollárt vesztett a Sanyo az akkuvisszahíváson
Kiss Ádám Zoltán, 2007. április 12. 08:26
A legnagyobb japán mobilszolgáltató által elrendelt milliós akkucsereprogram 17 millió dollárjába került a gyártónak.
Az NTT DoCoMo decemberben rendelte el 1,3 millió akku cseréjét, az elemek igazoltan túlmelegedésre hajlamosak voltak. A részegységeket a Sanyo, illetve egyik leányvállalata gyártotta, így a költségek őket terhelték.
Nem ez az első eset, hogy tömeges visszahívására kerül sor. A jelenség ismerős a mobileszközök és sokszor kifejezetten a noteszgépek világából. A gyártók nem képesek megfelelni a kor kihívásainak, állandó minőségi gondokkal küzdenek. Az elemzők jelentős része már régóta hangoztatja, hogy a ma ismert akkumegoldások helyett teljesen újakra lenne szükség. A mai elemek sem teljesítményükben, sem megbízhatóságukban nem feleknek meg a mobil eszközök terjedésével keletkező igényeknek. A régen leginkább elemlámpákban és zsebrádiókban használt elemek már jelentős fejlődésen mentek keresztül, de a millió számra ontott hordozható eszközök új megoldást követelnek az iparágtól. Amíg ez nem történik meg, maradnak a szinte már nem is feltűnő, állandó milliós visszahívási akciók. Ez a legutóbbi nem jött jókor a Sanyónak, mely bár impozáns 18, 4 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le a múlt évben, nyeresége nem volt, a vállalat 419,8 millió dolláros mínusszal zárta az évet.