A Google-é a keresések 64%-a a tengerentúlon
Milkovits Gábor, 2007. április 12. 09:01
A Hitwise piackutató márciusi adatai szerint a Google a hónap során tovább növelte előnyét riválisaival szemben az amerikai online keresőpiacon.
A harmadik hónapban az amerikai internetes keresések 64,1%-a zajlott a Google portálon, szemben a februári 63,9, illetve az egy évvel korábbi 58,3%-kal. Eközben a Yahoo keresései 21,5-ről 21,3, az MSN Search-éi pedig 9,3-ról 9,2%-ra csökkentek február óta. A Google egyes kategóriákban kimondottan látványosan növelte előnyét, a felmérés szerint például az egészségüggyel kapcsolatos oldalak 28, az utazási portáloknak pedig 19%-át a Google-on keresztül érték el az amerikai felhasználók – ebbe a statisztikába a közvetlen, a böngészőablak címsorába írt webcímről történő belépések is beleszámítanak.
A ComScore Networks konzervatívabb felmérése az online keresőoldalakat fenntartó cégek reklámbevételekben mérhető piaci részesedését számította ki: eszerint a Google által birtokolt rész ezen a téren 47,5%-ról 48,1%-ra nőtt márciusban. A ComScore globális adatokat is közölt, amelyek alapján a Google világszerte az internetes keresőpiac 65,7%-át birtokolja.