Támadják a Google-t a DoubleClick felvásárlása miatt
Genda Csongor Zoltán, 2007. április 16. 19:12
A Google képviselői pár napja jelentették be, hogy cégük felvásárolja a DoubleClicket, azonban a Microsoft és még néhány konkurens az akvizícióval kapcsolatos aggodalmainak adott hangot.
A Google történetének legnagyobb méretű felvásárlásában hatalmas összegért vette meg az online reklámcéget, ezzel új területre vásárolta be magát és kiterjesztheti tevékenységét oldalain kívülre is. Szakértői vélemények szerint a háttérben igen kemény alku folyt a DoubleClickért, az érdeklődők között volt a Yahoo, a Microsoft és az AOL, ami részben magyarázatot adhat a rendkívül magas 3,1 milliárdos vételárra. A redmondi vállalatnak azonban nincs ínyére, hogy a keresőóriás tette rá a kezét az online reklámcégre, ezért alapos vizsgálatra szólították fel az illetékes versenyhivatalt.
A Microsofton kívül az AT&T, valamint a Time Warner is élesen bírálja a Google és a DoubleClick összeolvadását, a Wall Street Journal értesülései szerint pedig a Viacom és a Yahoo is az akvizíció ellen vannak, ám ez még nem nyert hivatalos megerősítést. Brad Smith, a Microsoft alelnöke és vezető jogtanácsosa úgy véli, amennyiben a két óriáscég egyesül, úgy a Google a hirdetései piacnak hozzávetőlegesen a 80%-át fogja ellenőrizni, és ezáltal monopolhelyzetbe kerül.
A mostani rekordösszegű 3,1 milliárdos felvásárlás jócskán felülmúlja a Google előző rekordját, akkor 1,65 milliárd dollárért vásárolták fel a YouTubeot.