Sajtótájékoztatót tartottak ma az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONyF) elektronikus ügyintézési rendszeréről, amely a kormányzati portál ügyfélkapujához való hozzáféréssel rendelkező személyek részére biztosítja elektronikus űrlapok (kb. 50 fajta) kitöltését és beküldését.
Rába Ferenc, az ONyF informatikai vezetője, bemutatva az e-NyENyI projektet, elmondta, hogy 2007 áprilisától a főigazgatóság tovább bővíti elektronikus ügyintézés keretében nyújtott szolgáltatásainak a körét, lehetőséget biztosítva a 2006. évi Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lappal kapcsolatos adatszolgáltatás elektronikus ügyintézés keretében történő teljesítésére. Kiemelte: legfőbb eredmény a jelentős adminisztrációcsökkenés. Az e-NyENyI adatszolgáltatás menete hasonló az APEH adó- és járulékbevallási rendszerében használt megoldáshoz. Adatszolgáltatás esetén a meghatalmazott személy letöltheti az ONyF honlapjáról az erre rendszeresített számítógépes programot (NYENYI program), illetve a program működéséhez szükséges indítóállományt a honlapon elérhető e-NyENyI rendszerből. Az adatszolgáltatás teljesítése a NYENYI program által előállított állománynak a Központi Rendszer tárhelyére történő feltöltésével valósul meg. A feltöltés a
www.magyarország.hu portálon elérhető "Általános dokumentumfeltöltő" szolgáltatás segítségével történik.
A NYENYI adatszolgáltatás elektronikus ügyintézés keretében történő teljesítését támogató informatikai rendszer kiépítését az E-Group és a New Age Software Kft. munkatársai végezték. A szolgáltatás bevezetésében jelentős segítséget nyújtott a MeH Elektronikuskormányzat-központ, a Kopint-Datorg és a Pillér Kft. is.