Ericsson: a személyre szabott, interaktív televíziózásért
Kovács Attila, 2007. április 21. 12:02
Az április 16-19. között a francia Riviérán, Cannes-ban tartott, az MIPTV által fémjelzett MILIA nevű konferencián az Ericsson felvonultatta széles körű IP-alapú és mobiltelevíziós termékválasztékát, bizonyítva elkötelezettségét az interaktív, személyre szabott és igény szerinti televíziós élmények biztosításában.
A vállalat saját végponttól végpontig terjedő megoldásai és a fogyasztók számára biztosított funkciók, valamint a közelmúltban lezajlott felvásárlások eredményeképpen létrehozott új interaktív televíziós élményeket mutatta be a konferencián. A világon mindezidáig több mint 120, a mobiltelevíziózással kapcsolatos szolgáltatásbevezetésre került sor. A bevezetések közül több mint 100 cellás hálózaton valósult meg, amelyek közül több mint 50-et az Ericsson szállított. A mobiltelevíziózás nemcsak mobilitást, de számos egyéb szolgáltatást is lehetővé tesz, például az igény szerinti videózást, a podcastingot, valamint az élő és az ún „timeshift” (késleltetett lejátszás) televíziózást.
Az Ericsson még két világelső bevezetésben játszik vezető szerepet. Ezek egyike a személyre szabott, mobiltelevíziós hirdetés, amelynek próbaüzemét az Ericsson és az NRK nevű norvég műsorszóró társaság nemrégiben hajtotta végre a norvég fogyasztók bevonásával. A másik az ugyanezzel az üzleti partnerrel tavaly próbaüzembe helyezett interaktív mobiltelevíziózás, amely új bevételi forrást teremt a műsorszóróknak és az üzemeltetőknek, miközben gazdagabb televíziós élményt nyújt a fogyasztók számára.
Az internetprotokollon alapuló televízió (IPTV) szintén átalakítja a fogyasztói televíziózást, hiszen nagyobb mértékű interaktivitást, többszörös digitális adatfolyamot és nagyfelbontású képélményt tesz lehetővé. A még gyerekcipőben járó IPTV a várakozások szerint a következő években válik majd tömegpiaci szolgáltatássá. A 2006-ban elért 6,4 milliós előfizetői bázishoz képest a Gartner ügynökség előrejelzései szerint az előfizetések száma 2007-ben várhatóan több mint duplájára nő majd, és 2010-re az egész világon eléri a 48 millió háztartást.
A MILIA-n az Ericsson bemutatta a mobiltelevíziózás és az IPTV jelenét, valamint a két szabványos technológiát (IMS, DLNA) alkalmazó mobil- és otthoni hálózatok együttes használatán alapuló jövőt. A távközlési iparágból származik az IP-alapú multimédiás alrendszer (IMS), valamint a DLNA (Digital Living Network Alliance) specifikációin alapuló otthoni hálózat. Az ott bemutatott televíziós demóból kiderült, hogyan érhetik el a felhasználók a digitális médiát bármikor, akár mobiltelefonon, akár számítógépen vagy a nappaliban található televízión keresztül – a lehető legkényelmesebb módon.