Lassult a mobilpiac növekedése
Milkovits Gábor, 2007. április 21. 18:46
A Strategy Analytics piackutató adatai szerint 2007 első negyedévében mindössze 12%-kal több mobiltelefont értékesítettek világszerte, mint egy évvel korábban.
Az idei év első 3 hónapjában összesen 252 millió mobiltelefont adtak el a világon, ami azt jelenti, hogy közel 2 éve ez volt az első olyan negyedév, amikor a piac növekedése éves szinten nem érte el a 20%-ot. A gyarapodás ütemének lassulásában jelentős szerepe volt a Motorola gyenge szereplésének, amely 45,4 millió, vagyis 700 ezerrel kevesebb készüléket forgalmazott, mint 2006 azonos időszakában.
Az öt vezető mobilcég közül az LG eladásai stagnáltak, míg a nagy nyertes a Sony Ericsson volt. A svéd-japán vállalat 21,8 millió eladott mobiljával 63%-kal múlta felül egy évvel ezelőtti teljesítményét, nyereségét pedig több mint kétszeresére, 254 millió euróra sikerült növelnie, elsősorban zeneközpontú Walkman készülékeinek köszönhetően. A piacvezető Nokia 91,1 millió, azaz 21%-kal több telefont hozott forgalomba, míg a Samsung 34,8 milliós eladásai 20%-os gyarapodásnak feleltek meg az idei első negyedévben. A legdinamikusabban fejlődő piacoknak továbbra is Kína és India számítanak; a Global Insight jelentése szerint az elkövetkező 5 évben az 1,2 milliárd új előfizetés 60%-a ebben a két országban jön majd létre.