DVD háború: nyerésre áll a Blue-ray?
Kiss Ádám Zoltán, 2007. április 23. 22:34
Az új nagyfelbontású szabványok lassú terjedésével érdekes kereskedelmi adatok láttak napvilágot, a Blue-ray és a HD DVD közti eddig teljesen kiegyenlítettnek versenyben jelentősen ez utóbbi felé látszik letolódni a hangsúly.
A Home Media adati szerint az elmúlt időszakban nagyjából minden négy eladott nagyfelbontású film közül három Blue-ray formátumú volt. Ez körülbelül 70 – 30 százalékos piacmegoszlást mutat a HD DVD rovására, ami meglepő előnyt jelez a legjobban talán a Sony által támogatott Blue-ray oldalán. A verseny igen jól nyomon követhető az olyan vállalatok révén, akik mindkét formátumban megjelentetik filmjeiket. A Warner Home Video egy jellemző adata, hogy egy ilyen egyszerre mindkét formátumban kiadott filmből 53 ezer Blue-ray és mindössze 31 ezer HD DVD példány kelt el, tehát akkor is a Blue-ray vezet, ha nem a gyártók által korlátozott piacról van szó. Az egyelőre nem tömeges eladásokat tükröző folyamat határozott iránya azért is meglepte az elemzőket, mert míg a HD DVD 2006 áprilisában startolt, a Blue-ray csak két hónappal később, ráadásul az első vélemények szerint gyártása is drágább, míg nem érik el a sokmilliós ipari mennyiséget. A költségeket azonban ellensúlyozza a Blue-ray ügyes piacpolitikája, mivel több filmstúdióval sikerült a Warner Home Videótól eltérően kizárólagos szerződést kötniük.