A Yahoo is online reklámcéget vesz

Genda Csongor Zoltán, 2007. április 30. 18:09
Csak nemrég derült fény arra, hogy a Google felvásárolja a  DoubleClicket, most pedig a Yahoo is bejelentette, hogy megveszi a Right Media nevű online reklámcéget.
A Yahoo már 2006 végén bevásárolta magát a Right Mediába, ugyanis már akkor megszerezték annak 20%-át, most viszont teljesen átveszik a céget. Külföldi lapértesülések szerint a fennmaradó 80%-ért a keresőcég összesen 680 millió dollárt fizet. A 2003-ban alapított New York-i székhelyű, online hirdetési csereközpontot üzemeltető Right Media jelenleg egy erős szereplő az internetes reklámpiacon, és a legutóbbi gazdasági jelentésük szerint az azt megelőző fél esztendőben 81%-kal nőtt a forgalmuk.

Amerikai elemzők összefüggésbe hozták az akvizíciót a DoubleClick Google általi felvásárlásával, ugyanis szerintük a Yahoo így akarja erősíteni pozícióját a keresőóriással szemben. A DoubleClickre a Yahoo is kivetette a hálóját, azonban nem sikerült felüllicitálniuk riválisuk 3,1 milliárd dolláros ajánlatát.