Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
Kiss Ádám Zoltán, 2007. május 8. 08:51
Az elemzőket is meglepő adat látott napot, a Nokia abszolút belépőszintű mobiltelefonja nem kevesebb mint 200 millió példányban kelt el, ezzel egy kört ráverve a népszerűségi listák élén emlegetett iPodra.
Az értékesítési rekordok jellemzője, hogy hamar megdőlnek, ám a Nokia 1100 készüléke esetében ez nem automatikus. Az ilyen alapmodellek mellett általában szemlesütve mennek el a mobilmagazinok, és mobilos körökben szinte illetlenség megemlíteni őket. A vásárlók azonban nem így gondolják, jellemző adat, hogy a 200 millió Nokia 1100-s kényelmesen veri a slágertermékeket, a 100 millió iPodot, az 50 millió Razort, a kellően bereklámozott, de szinte semmi jelentős újítást nem tartalmazó LG Chocolate-et, vagy éppen a 115 milliós PlayStation2-t. A 2003-ban bemutatott készülék szinte semmi újat nem kínál, viszont egyszerűen kezelhető, lehet vele telefonálni, és a túlfeszített iramban bemutatott és túlfeszített iramban elavuló és tönkremenő új modellek helyett a régebbi generációk ma már relatíve legendás megbízhatóságát kínálja. Nem véletlen, hogy ez a csendes győztes megihlette a konkurenciát is, gondoljunk csak a Motorola Motofone-ra, mely a Razor óta a vállalat legjelentősebb újítása, és a teljesen érdektelen új adatátviteli funkciók helyett jól olvasható kijelzőt, strapabíró felépítést és több mint másfél hetes készenléti időt kínál.