Magyar portál az EU web 2-es versenyében

MTI Sajtóadatbank, 2007. május 9. 11:24
Magyar internetes portál is beszállt abba a népszerűségi versenybe, amelyet az Európai Unió hirdetett meg web 2-es portálok között.
A www.hAlfirka.hu magát "kulturális menekülttábornak" nevezi, és felöleli a művelődés, a szórakozás, az ismeretterjesztés számos területét. Erős saját irodalmi és képzőművészeti anyaggal rendelkezik, egyik különlegessége színes képgalériája, amelyen fotósok, festők, grafikusok egyaránt elkészíthetik saját on-line tárlatukat, amelyek "diavetítés-szerűen" (korszerű szóval slideshow) is megtekinthetők. Könyv, lemez- és filmajánlói is hozzátartoznak e misszióhoz, de mindennapi kenyerük a humor, a fricska, amelyben egymást sem kímélik. Mint egy magára valamit is adó modern internetes oldal, itt is beindultak a blogok, és ki tudja, nem születik-e rajta majd olyan, amely ugyanúgy sikerkönyvvé fejlődik, mint néhány nevezetes nyugati társuk. Távlati terveik között szerepel éppen a könyvkiadás, de fontolgatják, hogy a jövőben képzőművészeti aukciókat is rendeznek. Megmérettetnek itt a műfordítás szerelmesei, költői és magyarítói versenyek indulnak hamarosan, a zsűri pedig a lehető "legértőbb": a látogatók remélhetően gyorsan gyarapodó hada.

A fiatal szerkesztő gárda - egyben maguk is alkotó emberek - nagy gondot fordít a minőségre, az írott szövegek igényes illusztrálására, miközben igyekszik elmosni a merev határokat a "koszorús" és "koszorútlan", ám tehetséges, de a "zártkörű" fórumokból kiszorult művészek között. Egy esetleges EU-siker további távlatokat nyújthatna a hazai kultúra rejtett tartalékainak is.

Éppen ezért a wwwhAlfirka.hu csapata kéri jelenlegi és leendő olvasóit, hogy támogassák a portált a http://promote.startup2.eu-on, regisztrációval egybekötött szavazással. A portálra jellemző, hogy egy nevezetes első világháborús toborzó plakát "felújításával" készül "az Európai Unió leigázására", eszközei azonban békések és vidámak.