A Swisscom eladja az Antenna Hungariát
MTI Sajtóadatbank, 2007. május 10. 09:37
A svájci Swisscom távközlési csoport első negyedévi adózott eredménye, 461 millió svájci frank, majdhogynem azonos az egy évvel korábbi 460 millióval, elmaradt az elemzők átlagosan 482 milliós várakozásaitól. A társaság bejelentette azt is, hogy eladja az Antenna Hungariát, és a vételárat az olasz Fastweb megvásárlására fordítja.
A Swisscom a birtokában lévő 100 százalékos Antenna Hungaria részesedést egy francia televíziós műsorszolgáltatónak, a Télédiffusion de France-nak (TDF) adja el 540 millió svájci frankért. A magyar társaságot 2005-ben 392 millió frankért vásárolta meg, de a térségben nem volt képes eredeti tervének megfelelően további távközlési szolgáltatókat megvásárolni.
Ezzel a Swisscom egy újabb sikertelen külföldi terjeszkedési kísérlete fejeződik be, ám már kezdődik a következő, amelytől nagy eredményeket remélnek: a Swisscom 3,7 milliárd eurós barátságos felvásárlási ajánlatot tett az olasz szélessávú szolgáltató, a Fastweb megszerzésére. Ha ajánlatát elfogadják, az Antenna Hungariáért kapott vételárat is a Fastweb megvételére költi. A felvásárlásnak az olasz és a svájci felügyelet már zöld jelzést adott, az EU-engedély csütörtökre várható.
A Swisscom nettó bevétele is stabil maradt, mindössze egymillió svájci frankkal emelkedett az egy évvel azelőttihez képest, 2,376 milliárd svájci frankra. Bár már nem kell profitjuk jelentős részét átengedni a Vodafone-nek, miután visszavásárolták a Swisscom Mobile 25 százalékát, ám a kisebb nyereségesség és az új termékek magas költségei ellensúlyozták ezt a hatást.
A bejelentéssel egyidejűleg megerősítették a Swisscom 2007-es kilátásait: a cég vezetői továbbra is 9,7 milliárd frank bevételt, 3,9 milliárd frank pénzforgalmi többletet (EBITDA) várnak. Az EBITDA első három havi összege 968 millió frank lett, szintén elmaradt el az elemzői előrejelzések 998 millió frankos átlagától, és még jobban - 6,4 százalékkal - a tavalyi első negyedévi 1,034 milliárdtól.
A korábbi távközlési monopóliumokhoz hasonlóan az állami kézben lévő Swisscomnak is erőteljes versennyel kell szembenéznie a vonalas és a mobiltelefon üzletben egyaránt, és az új szolgáltatások bevezetése sokba kerül.