Ericsson: három lábon állás a stratégia
Kovács Attila, 2007. május 10. 17:04
"Szélessáv - Multimédia - Interaktivitás" mottóval, közel 150 résztvevővel, ma rendezte meg 11. szakmai napját az Ericsson Magyarország.
A Műcsarnok ban tartott, kilenc előadást magába foglaló idei konferenciát az ott látható "Kempelen - Ember a gépben" című kiállítás szellemisége hatotta át. A kiállítás Kempelen Farkas két korszakalkotó találmányát, a sakkautomatát és a beszélőgépet állítja középpontba, melyek évszázadokon át formálták az emberi gondolkodást és a technika jövőjét, inspirálva a tudósokat és laikusokat egyaránt. Az előadások szünetében különböző technológiai bemutatók (megbízható átvitel Ethernet hálózaton, "Me on TV") voltak megtekinthetők.
Az Ericsson stratégiájáról szólva, Éry Gábor vezérigazgató elmondta, hogy három nagy terület áll a tevékenység fókuszában. Ez a három láb: az első a bevétel nagy részét hozó hálózati üzletág; a második a szolgáltatások, ahol egyértelmű a növekedés, különösen a menedzselt szolgáltatásoknál. A harmadik a 2006 óta működő multimédia üzletág, ahol a tervek szerint a legnagyobb bővülésre számítanak. A piac jövőjéről szólva, kiemelte a web2 tartalom-feltöltésben betöltött növekvő szerepét, szintúgy az integrált digitális otthonok szerepének jövőbeni növekedését, a felhasználó által generált tartalmak egyre erőteljesebb előtérbe kerülését.
Laczkó Róbert ismertette az Ericsson kibővült IP portfolióját. Hangsúlyozta, a szélessávon belül az IPTV-vel kapcsolatos fejlesztések, alkalmazások döntő jelentőségűek lesznek a következő időszakban. Bemutatta, az elmúlt időszakban az Ericsson által felvásárolt cégek (Tandberg - IPTV, Entisphere - GPON pont-multipont technológia, Redback Networks - SmartEdge routerek, Ethernet aggregáció) termékei hogyan teszik teljessé az Ericsson termékportfolióját. Utalt arra a piaci véleményre, miszerint a legutóbbi akvizíciók eredményeképpen az Ericsson lesz az egyetlen teljes értékű IPTV-t nyújtó vállalat.