Az Index megvette a Videobombot

forrás Prim Online, 2007. május 15. 21:23
Az Index.hu Zrt. megvette a legnagyobb magyar videószájtot, a Videobombot. A napi 50-70 000 néző eddig csaknem félszázezer videót töltött fel, amit mostantól az Index teljes közönsége elérhet már a címlapról is.
Az Index az Inda nevű közösségi oldalcsoportjába illesztette az IndaVideobombot, ahová többek között a fóruma és a Blog.hu is tartozik. Ezentúl a lap stábja által készített közéleti videók és a szintén Index tulajdonú Totalcar videóanyagai is az IndaVideobombra kerülnek, ami ettől még megmarad elsősorban közösségi videómegosztó oldalnak.

A Blogter.hu Kft. által indított IndaVideobomb hazánkban elsőként, 2006. június 15-én indult web 2.0-s, videó-megosztó szolgáltatás, amely célja, hogy bárki feltölthessen rá videókat, amiket aztán mindenki más megnézhet, értékelhet, kommentálhat. A videók címük és címkéik segítségével azonosíthatók, kereshetők. Az IndaVideobombon jelenleg majdnem 50 000 kisfilm látható. Külön tematikus csatornába kerültek az Index saját anyagai, a Totalcar által szerkesztett autós tartalom és a 18 éven felülieknek szóló erotikus tartalom.

A Videobomb legnépszerűbb anyagait több tízezren látták és jelentős videófeltöltő közösség alakult ki mögötte. Ők a topfeltöltők, azaz Bomberek. Az indexes címlapi megjelenés tovább erősíti majd az IndaVideobomb vezető szerepét a magyar internet videós közösségi oldalai között.

A web 2.0-s, közösségi videómegosztás a net egyik leggyorsabban fejlődő területe. Az IndaVideobombon az amatőr-, home- és sztárvideók, vicces rövidfilmek, reklámklipek, viral hirdetések, autók és erotika a legnépszerűbb témakörök. A feltöltött tartalom döntően szabad felhasználású vagy saját készítésű, az esetleges jogsértő anyagokat a közösség maga is szűri, de ha tudomást szerez róla, a szolgáltató is eltávolítja.

Az IndaVideobomb technikai fejlesztését az akvizíció után is az alapítók, a Blogter csapata végzi. A tartalomfejlesztés és a napi szerkesztés feladatait az Index és a Videobomb eddigi stábja közösen látja el.

Az Index nagyon fontosnak tartja a közösségi tartalmak és szolgáltatások fejlesztését. Az IndaVideobomb címlapra kerülésével százezrek láthatják azokat a mozgóképes anyagokat, amiket az internetezők maguk állítanak elő vagy túrnak ki, így a tudatosan szerkesztett hírlap remekül kiegészül a népszerű felhasználói tartalommal. Az Index belátható időn belül napi többszázezer nézőre számít az IndaVideobombon.