5,7%-os, piaci átlagot meghaladó globális árbevételnövekedés: a CODASciSys Csoporttól való leválást és a tőzsdei bevezetést követően dinamikus fejlődésnek indult a vállalatirányítási rendszereket fejlesztő és forgalmazó – ezen belül is a számviteli szoftverekre specializálódott – CODA Csoport.
2006 első kilenc hónapjában a CODA legfontosabb célkitűzése piaci pozíciójának megerősítése volt a különböző térségekben. Ennek keretében sikeresen véghezvitte a 2005 során felvásárolt vállalatok teljes integrációját Franciaországban, Svédországban, Magyarországon és Németországban.
A CODA 2005-ben létesített stratégiai szövetsége a Microsofttal 2006 folyamán mind a fejlesztések, mind a marketing területén tovább erősödött. Ugyancsak a tavalyi év során a cég piacra dobta Control Manager elnevezésű termékének egy kifejezetten az SAP-felhasználók számára kifejlesztett változatát, a pénzügyi zárásokat támogató Fast Close nevű szoftvert, amelyet számos országban – kiemelten Németországban – igen nagy érdeklődés fogadott, tovább növelve ezzel a CODA tevékenységének és termékeinek ismertségét.
A CODA Csoport 2006 januárjában létrejött hazai leányvállalata a tavalyi év során 6,7 %-kal teljesítette túl az éves nyereségre vonatkozó terveket, és bruttó 344 M Ft árbevételt ért el. A közepes- és nagyvállalati szoftvereladások terén piaci részesedését 2%-ról 3%-ra növelte. Közép-európai tevékenységének eredményeképp ma már 100 közepes és nagyvállalat használja a CODA vállalatirányítási rendszereit a régióban, köztük a Cardif Biztosító, az RTL Klub Televízió, a TDK Magyarország és a Renault Trucks Hungária.
Koleszár Róbert, a CODA Hungary ügyvezetője és a kelet-európai régióért felelős vezetője elmondta: „A tavalyi, induló év tapasztalatai alapján úgy vélem, jelentős sikereket értünk a piacszerzés terén, számos piaci szegmensben sikeresen integráltuk rendszereinket. A közepes- és nagyvállalatok számára ma már Magyarországon is egyre fontosabbá válik a vállalatirányítás szoftveres támogatása és az ezzel járó hatékonyságnövekedés és költségoptimalizáció. A 2007-es évben célunk, a piacnövelés mellett, árbevételünk 10 %-os növelése és iparágspecifikus piacbővítési stratégiánk megvalósítása.”
A CODA Csoport 2006. december 31-ével záruló pénzügyi év eredményei:
- Az árbevétel 53,5 millió font volt, amely a 2005-ös év árbevételéhez képest rekordmértékű, 5,7%-os növekedést jelent (2005: 50,6 millió font).
- A korrigált működési nyereség 10,8 millió font volt, 5,9%-kal növekedett (10,2 millió font).
- Az adózás előtti eredmény 6,8 millió font volt (2005: 7,1 millió font) – a Dolgozói Részvényalap 1 millió fontos egyszeri kifizetéseinek levonása után
- A korrigált részvényenkénti eredmény 12,4 penny volt, 10,7%-kal növekedett (2005: 11,2p).
- A részvényenkénti eredmény 6,6 penny volt (2005: 6,8p).
- A tervezett év végi osztalék 1875 penny volt, ami 40%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest (2005: 1339p), a teljes pénzügyi évet nézve az osztalék 2625 penny volt, ami ugyancsak 40%-os növekedést jelent (2005: 1875p).
- A működési tevékenységből származó nettó pénzbeáramlás 12,6 millió font volt (2005: 12,4 millió font).
- A passzív időbeli elhatárolás bruttó értéke 19,5 millió font (2005: 17,5 millió font), ami 11,4%-os növekedést jelent.