A KFKI Csoporttal, valamint a T-Mobile és a T-Online részvételével első alkalommal rendezte meg ma Budapesten Systems' Day című infokommunikációs szakmai konferenciáját a T-Systems. A mintegy 400 résztvevős rendezvény célja volt, hogy a Magyar Telekom Csoport által kínált legújabb telekommunikációs, informatikai, mobil-, valamint internetmegoldásait bemutassa az infokommunikációs piac döntéshozói számára. Az infokommunikációs konferencián három plenáris és három párhuzamosan futó szekcióban összesen további 35 elődás hangzott el.
"Integráció a technológiában, integráció az ügyfélkiszolgálásban" címmel tartott megnyitó előadást Christopher Matheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója. Néhány fontosabb megállapítása:
- fontos, hogy a csoport integrált szolgáltatóként működjön a piacon;
- a várakozások szerint 2007-ben a T-Systems rendszerintegrációs tevékenysége több árbevételt fog hozni, mint a hagyományos ict üzletágak együttvéve;
- cél, hogy aT-Systems a hazai rendszerintegrációs cégek között első helyre kerüljön (jelenleg az első három között van);
- egy teambe szervezett, egy vezetővel rendelkező egységes kapcsolattartó csoportot (relationship management) hoznak létre a T-Systems, T-Mobile, T-Online között; ennek előnyei: versenyképesebb ajánlatok, a méretgazdaságosságból származó előnyök hasznosítása, gyorsabb reagáló képesség, ezáltal a T-Systems hatékonyabban lesz képes az európai piacokon versenyezni.
Rudolf Kemler, a T-Systems Austria vezérigazgatója "T-Systems worldwide -- best in class ICT services" című előadásában elhangzott néhány fontosabb gondolat:
- az új kihívás az IT és telekom magas szintű integrálása,
- a partnerek/felhasználók számára elsődleges, hogy biztosítsák a szolgáltatásokban a rugalmasságot és az átláthatóságot;
- jelenleg a világon 56 ezer ember dolgozik a T-Systems kötelékében, akik 160 ezer ügyfelet szolgálnak ki;
- a vállalatnak 50 országra kiterjedő saját telekom hálózata van, 2000 végponttal;
- a T-Systems üzemelteti a legnagyobb e-CRM rendszert Európában
- aT-Systems-nek 20 országban vannak leányvállalatai.
A sajtó nyilvánossága előtt meglehetősen ritkán szereplő KFKI Csoport és a BCN munkatársai is több előadással szerepeltek. Néhány KFKI Csoport-vonatkozású előadás: Virtualizációs megoldások; A hálózati és alkalmazás hibák gyors szétválasztása; új alapokon a nagyvállalati szoftver infrastrutúra és IT irányítás; Üzleti igényvezérelt IT fejlesztés és üzemeltetés kialakítása, Hálózatbiztonsági megoldások kritikus felhasználói környezetben; HD videokonferencia rendszerek. BCN vonatkozású előadások: Fix-mobil konvergencia - Dual Phone; A távoli munkavégzés lehetőségei és veszélyei, Modern kommunikácis alkalmazások alternatívái több szállítótól.
A Magyar Telekom T-Systems, BCN leányvállalatával és a T-Mobile-lal, stratégiai partnerségben a Nokia-val és a Cisco-val, kifejlesztette Dual Phone megoldását. A társaságok kompetenciájának egyesítésével létrejött megoldásnak köszönhetően az ügyfelek asztali mellékei is mobillá válnak, és ezt nem egy DECT készülékkel, hanem az eddig szinte csak adatátvitelre használt WIFI technológiával valósítják meg.