Újabb forradalom a számítógépiparban

MTI Sajtóadatbank, 2007. május 22. 10:04
A felhasználó gondolata, nem csak a billentyűzet vagy az egér vezérelheti hamarosan a számítógépeket.
A Die Welt című német lap online változata számolt arról be, hogy elsősorban a számítógépes játékok változnak meg: ha például a játékos arra gondol, hogy valamit fel akar emelni, akkor a monitoron egy szellemkéz azt megteszi. Ha a játékos mosolyog, azt teszi a monitoron az általa vezérelt figura is. Mindezt egy meglehetősen futurista kinézetű szerkezet teszi lehetővé, amelyet a játékos a fejére tesz.

Az amerikai Emotiv Systems fejlesztése az Epoc projekt nevet viseli, és képes a tudatos gondolatot, valamint az öntudatlan reakciókat, érzelmeket is megjeleníteni. Az elmúlt években voltak már hasonló kísérletek, de az Emotiv szerint ez lesz az első valóban működő rendszer, amely az agyáramok mérésével és kiértékelésével dolgozik. A rendszer a "Neuromancer" nevet William Gibson hasonló című könyvéből kapta, évekkel ezelőtt ő írta le, milyen elvek szerint működhet a gondolattal irányított komputer. A játékosok ezzel a szerkezettel egy lépéssel közelebb kerülnek a régóta áhított "teljes elmerüléshez" a virtuális világban.

"A technológiai innováció következő hulláma teljes mértékben megváltoztatja azt a módot, ahogy az ember és a számítógép együttműködik" - véli Nam Do, az Emotiv Systems elnöke. Szerinte elsősorban a játékszoftver gyártók profitálnak majd a fejlesztésből, mert ott az utóbbi fejlesztések igen hasonlóak voltak - írja a német lap.