A piac liberalizációjára való felkészülés jegyében indított sajtóbeszélgetés-sorozata első állomásaként, január 26-án a Matáv beszámolt a hazai távközlési cégekkel való üzleti kapcsolatért felelős belföldi társszolgáltatói üzletág (btü) szervezetfejlesztéséről.
Kerstin Günther, a btü igazgatója arról tájékoztatott, hogy megszüntették azt a korábbi kétkapus gyakorlatot, melyben a kiskereskedelmi szolgáltatásokat az üzleti kommunikációs üzletág, míg a hatósági áras szolgáltatásokat a btü nyújtotta. 2000. január 15-én a btü egykapus nagykereskedelmi (wholesale) értékesítési csatornává alakult át, amelynek feladata a wholesale partnerek kiszolgálása kis- és nagykereskedelmi távközlési szolgáltatásokkal, beleértve a beszerzést és az értékesítést is. Mostantól dedikált ügyfélmenedzserek hat fő ügyfélcsoportot (LTO-k, mobilok, személyhívók, alternatívok, internetszolgáltatók, kábeltévések) szolgálnak ki, értékesítéstámogató és műszaki menedzserek segítségével.
Vígné Szalontai Katalin, a btü igazgatóhelyettese kifejtette, az üzletág az alépítmény bérleti és infrastruktúra bérbeadási-bérbevételi ügyek intézéséért is felelős más távközlési cégek irányában. Az internetes és más hasonló üzleti kommunikációs cégek hosszabb ideje kifogásolják, hogy a Matáv azonos árakon nyújt szolgáltatást a kisfogyasztóknak és a - domináns szolgáltatónak is - nagy kommunikációs forgalmat hozó társaságoknak. Most javulhat a helyzet, hiszen bejelentették, a wholesale ügyfeleknek kedvezőbb, testreszabott árkondíciójú csomagokat dolgoznak ki.