A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre

Kiss Ádám Zoltán, 2007. május 24. 17:10
A Microsoft vezető stratégája szerint nincs szükségük a Yahoo megvásárlására, „minden együtt van” ahhoz, hogy betörjenek az online reklámpiacra.
A Las Vegas-i Goldman Sachs Internet Conference rendezvényén a Microsoft vezető reklámstratégája, Yusuf Mehdi bejelentette, hogy a vállalat már most is nagyobb mint a rivális Yahoo, ha az e-mail és azonnali üzenőszolgáltatások felhasználóinak számát veszik alapul. Ezt az Aquantive múlt heti 6 milliárd dolláros felvásárlásával érték el.

A Microsoft történetében is rekordnak számító tranzakció révén a vállalat felveheti a versenyt az online reklámozás területén az olyan riválisokkal, mint a Google vagy a Yahoo. A résztvevőket elsősorban ez utóbbi érdekelte, hiszen korábban felröppentek a hírek, hogy akár 40-50 milliárd dollárt adna a Microsoft a Yahoo-ért. A szoftveróriás azonban a jelek szerint más utat választott, a már bevezetett Yahoo felvásárlása helyett saját reklámbirodalmat épít ki. Yusuf a helyzetet tisztázó válasza, miszerint a dolgok jelenlegi állása szerint úgy látja, hogy „minden együtt van” ahhoz, hogy belevágjanak a nagyléptékű online reklámpiaci tevékenységbe, éppen a Goldman Sachs elemzője, Anthony Noto Yahoo-felvásárlást firtató kérdésére hangzott el. A piacon minden bizonnyal jelentős változások kezdődnek majd meg, de az új szereplőknek keményen kell versenyezniük, mivel a Google ilyen jellegű bevételei jelen pillanatban háromszor gyorsabban nőnek, mint a Microsoft vagy a Yahoo esetében.