A Hitwise piackutató adatai szerint idén is komoly előnnyel a MySpace vezeti a nemzetközi közösségi weboldalak népszerűségi listáját, a látogatások 79,9%-ával.
A második helyezett FaceBook részesedése 11,47, a jócskán lemaradt harmadik Bebóé pedig 1,28%. A más közösségi oldalakat látogatók 24,9%-a érkezik a MySpace-ről, 2,85%-a pedig a Facebook oldalairól. A világ ötödik leglátogatottabb weboldalának számtó MySpace igen vonzóvá tette az ilyen portálokat a befektetők előtt: a Yahoo például tavaly 1 milliárd dollárt ajánlott a Facebookért, ám elutasították, mostanában pedig arról keltek szárnyra hírek, hogy a Bebót készül megvenni. A MySpace a News Corporation amerikai sajtóvállalat tulajdonában van.
A sikerek ellenére szakemberek arra is figyelmeztetnek, hogy nem feltétlenül előnyös, ha mindenki gyorsan igyekszik közösségi, úgynevezett ’web 2.0’ funkciókkal felruházni weboldalát, anélkül hogy az alapvető igényekre, így például a gyors információátadásra kellő figyelmet fordítanának. A közösségi oldalak elsősorban a tizenévesek és a fiatalok körében népszerűek, ám a divathullám tetőzése, illetve az életkorral a szokások megváltozása hamar máshová terelheti a felhasználókat.