A napokban derült fény arra, hogy a világ legnagyobb szoftvervállalatának számító Microsoft olyan megoldás kifejlesztésén dolgozik, melynek segítségével beazonosíthatják majd az internetezőket.
A New Scientist nevű tudományos lap hírül adta, hogy a Microsoft egyik kínai kutatóközpontjában demográfiai alapokon nyugvó megfigyelő technológiát fejlesztenek a vállalat mérnökei. A lap beszámolója szerint a felhasználói szokások megfigyelése alapján máris lehetséges a nem és az életkor meghatározása, mivel számtalan felmérés bizonyítja, hogy jelentős eltérések vannak a férfiak és nők, valamint a fiatalabb, illetve idősebb internetezők keresési szokásai között. A redmondi konszern pedig pont az ilyen tudományos demográfiai, illetve pszichológiai tényezőkre alapozva próbálná meg új fejlesztésű cookie-ja segítségével feltérképezni a felhasználókat, azaz keresési szokásaikból következtetnének azok vallási hovatartozására, foglalkozására, képzettségi szintjére stb, és feltehetőleg tennék ezt észrevétlenül, a megfigyelt személyek előzetes beleegyezése nélkül.
Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy a Microsoft mit tervez a majdan begyűjtendő információkkal, ám számos elemző úgy sejti, hogy reklámcélokra akarják ezeket felhasználni, hogy személyre szabott, célzott hirdetéseket tudjanak megjeleníteni az internetezők képernyőjén.