A szolgáltatott tartalom hatékonyabb védelmére és így új bevételi források feltárására internetes szerzőijog-védelmi szolgáltatást vesz igénybe egy viszonylag új kaliforniai technológiai cégtől az Associated Press amerikai hírügynökség.
Az Attributor Corp. olyan eszközök kidolgozásán fáradozik, amellyel a médiumok jobban ellenőrizni tudják az általuk szolgáltatott digitális tartalom felhasználását. Az AP és a cég csütörtökön bejelentendő megállapodása keretében a hírügynökség előfizet egy olyan szolgáltatásra, amely nyomon követi hírkiadásának megjelenését több ezer internetes oldalon. A figyelést később kiterjesztik a fotó- és videoanyagok internetes megjelenésének ellenőrzésére is. Noha a szerződés pontos feltételeit nem hozzák nyilvánosságra, annyit lehet tudni, hogy a fizetendő díj nagyban függ attól, milyen mértékben tud az AP támaszkodni a szolgáltatásra.
A megállapodással az AP az Attributor első nagyobb ügyfelévé válik. A Redwood Cityben működő cég - amelynek vezetője Jim Brock, a Yahoo volt első embere - 18 hónappal ezelőtt kezdte el egy olyan rendszer kifejlesztését , amellyel megállapítható, hogy valamely tartalom világhálón való megjelenését engedélyezte-e szerzője vagy sem.
Az Attributor az eredetiség szempontjából eddig 13 milliárd weboldalt látott el címkével, ami jelzi, hogy a hírügynökség meglehetősen hatékony eszközt kapott anyagai internetes sorsának ellenőrzésére, s kiszűrheti szerzői jogának megsértőit - közölte Srinandan Kasi, az AP főtanácsadója. "Ha valaki használni akarja híreinket, akkor fizetnie kell értük, erről van szó" - szögezte le
egy vele készített interjúban.
Az Attributor kezdetben csak néhány száz olyan AP-anyag terjedését figyeli, amelyet feltehetőleg sokan olvasnak, és intenzíven figyeli a gyakran frissített weboldalakat, majd fokozatosan terjeszti ki az ellenőrzést.