Mintegy kétezer előfizető nem kap internet- és internetes telefonszolgáltatást (VoIP) múlt hét keddje óta Budaörs és a XI. kerület egy részén az MTI információi szerint.
Juhász Károly, a Nemzeti Hírközlési Hatóság keretein belül működő hírközlési fogyasztói jogok képviselője az MTI érdeklődésére elmondta: eddig az UPC nyújtott internet és VoIP-szolgáltatást Budaörsön és a XI. kerület egy részén az Eurocable hálózatán.
Az Eurocable azonban tavaly novemberben felmondta a szerződést, s tárgyalásokat kezdett az UPC-vel a további együttműködésről. Időközben azonban a Fibernet megvásárolta az Eurocable-t, s május 29-én megszüntette az érintett területeken az UPC szolgáltatását. A kábeltévé továbbra is elérhető az ügyfelek számára, mivel azt korábban is az Eurocable nyújtotta a területen.
Juhász Károly kifejtette: mivel jogviták vannak az érintett cégek között, kivizsgálják a helyzetet, s problémákat megpróbálják a lehető leggyorsabban megoldani úgy, hogy a legkisebb kár érje a fogyasztókat.
Szűcs László, az UPC szóvivője az MTI-nek elmondta: sajnálatos, hogy ilyen váratlanul, idő előtti lépéssel megszakították a szolgáltatásaikat, s ezért nem tudják a felhasználók számára biztosítani a zökkenőmentes átállást.
Hozzátette: az UPC is csupán az előfizetők hiba-bejelentéseiből értesült a változásokról. A történtekről az UPC a telefonos ügyfélszolgálata segítségével tájékoztatja ügyfeleit, s napokon belül levelet is küld a változásokról. Az UPC a web-tárhelyeket és az e-mail fiókokat augusztus végéig elérhetővé teszi volt ügyfeleinek, s a havidíjakból hátralévő összeget is visszafizeti. Az UPC saját hálózatát ezek a problémák nem érintik.
A Fibernet az MTI-vel közölte: munkatársai folyamatosan cserélik a modemeket, s napokon belül minden szolgáltatást elérhetővé tesznek az ügyfeleknek. Igaz, mindez attól is függ, hogy mikor tudják elérni az előfizetőket.
Az Eurocable Kft. az MTI-hez eljuttatott közleményében leszögezi: Budaörs és Budapest XI. kerületi hálózatának használatáról szóló, az UPC Magyarország Kft-vel kötött szerződése az ott meghatározott 180 napos felmondási idővel 2006. november 29. napján felmondásra került, ennek megfelelően az UPC Magyarország Kft-nek 180 napja volt arra, hogy az ügyfeleit értesítse és felkészítse a változásokra.
"A felmondást követően többször, így például a legutóbbi hetekben is, az UPC Magyarország Kft. figyelmét felhívtuk a felmondási idő lejáratára, és a szerződés megszűnésének időpontjára. A felmondás következtében az UPC Magyarország Kft. hálózat használati jogosultsága megszűnt, ezért került sor a fenti hálózatokon az UPC Magyarország Kft. hozzáférésének a megszüntetésére" - fogalmaz az Eurocabel.
A közlemény szerint az Eurocable Kft. megbízása alapján, annak Budaörs és Budapest XI. kerületi hálózatán az internet- és telefonszolgáltatást a Fibernet Zrt. jogosult nyújtani, amelyhez új előfizetői szerződések megkötésére van szükség. Az ügyfelek részére a szerződéskötés díjmentes. Az Eurocable Kft. budaörsi ügyfélszolgálati irodájában, Budaörs, Szabadság út 74. szám alatt meghosszabbított nyitva tartás mellett, reggel 8 és este 9 óra között, hétvégén is biztosítják az új szerződések megkötésének lehetőségét. Az ügyfelek részére küldött tájékoztatóban szereplő telefonszámokon fogadják a telefonos igénybejelentéseket, amely után üzletkötőik rövid időn belül otthonukban keresik fel az ügyfelet. A Fibernet Zrt. internet- és telefonszolgáltatását versenyképes áron biztosítja.