A Hewitt Associates 10 kelet-közép-európai országban elvégzett Legjobb Munkahely Felmérés összesített eredményei alapján 2006/2007-ben a Microsoft lett a régió legjobb munkahelye. A Microsoft Magyarország a régióban az előkelő második helyezést érte el, a magyar leányvállalat számára ez már a negyedik rangos elismerés, hiszen 2003-ban a hazai elsőséget az európai második hely követte, 2006-ban pedig a kis-és középvállalati kategóriában elért első helyet koronázta meg a most publikált regionális siker.
A felmérést a Hewitt Associates végezte a Wall Street Journal támogatásával, 10 európai országban, Ausztriában, Bulgáriában, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Szlovákiában, Szlovéniában, Törökországban, Lengyelországban, Romániában és Oroszországban. A Hewitt kutatásában a 10 közép-kelet-európai országból 504 cég 90.000 alkalmazottja, 1800 felsővezetője és HR szakértője vett részt. A felmérésben ingyenesen és kötelezettség nélkül vehetett részt minden olyan cég, amely legalább két éve működik az adott ország piacán, és több mint 50 alkalmazottat foglalkoztat. A Microsoft a régió 4 országában is elnyerte a Legjobb Munkahely címet, ezért az idei nemzetközi mezőnyben a Microsoft kapta az „Ultimate Best Employer”, azaz az Abszolút Legjobb Munkahely címet. Vityi Péter, ügyvezető igazgatósága alatt ez a második alkalom, amikor nemcsak hazai, hanem nemzetközi szinten is bizonyított a magyar leányvállalat.
A végső rangsor kialakításakor 60%-ot jelentett a súlyozásnál, hogy hogyan értékelték munkahelyüket az adott vállalat dolgozói, a maradék 40%-ot pedig az „Összehangoltság Mutató” adta, amely azt vizsgálta, a dolgozók igényei, a cég humánerőforrás-gyakorlata, illetve a felsővezetés üzleti stratégiája összhangban van-e egymással. A Hewitt az Európai Uniós irányelveket követve két vállalati csoportban, kis- és középvállalatok valamint a nagyvállalatok kategóriáiban hirdette ki a Legjobb Munkahely felmérés eredményeit.
A felmérés tanúsága szerint a Microsoft a nyitott és tiszteletteljes vállalati kultúrát helyezi előtérbe, amelyben a felsővezetés mindig elérhető az alkalmazottak számára. Cserében az alkalmazottak szenvedéllyel végzik munkájukat, megfelelően kezelik a munkakörükkel járó felelősséget, és élvezik a kihívásokkal teli munkát.