Szekfű Balázs, a Carnation ügyvezető igazgatója hasonlóan látja a jövőt: előrejelzésük szerint egy év múlva 778, 2002-ben pedig több mint 1,7 milliárd forint lesz a magyarországi elektronikus kiskereskedelmi forgalom. Az elektronikus kereskedelem fejlődése azonban nagyban függ attól is, hogy milyen ütemben bővül az internet-előfizetők jelenleg mintegy 110 ezres tábora.
Csizmadia Csaba, a jelenleg 15 ezer modemes és 320 bérelt vonalas előfizetővel rendelkező, a piacon a harmadik legnagyobb szolgáltató, a GTS DataNet Távközlési Kft. marketing- és értékesítési igazgatója úgy vélte, hogy a magán-előfizetői szegmensben 50-70, míg az üzletiben 100 százalékos növekedés várható az idén.
Martin-Kovács Miklós, a 30 ezer előfizetővel bíró második legnagyobb szolgáltató, az Elender Informatikai Rt. tartalomfejlesztési igazgatója szerint az elfőzetők tábora az idén megduplázódik. Ezzel szemben Vince Mátyás, az 52 ezer előfizetőt kiszolgáló piacvezető Matávnet ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy a növekedés csak 60-80 százalékos lesz 2000-ben.
Az internetfelhasználók száma az előfizetőkénél jóval nagyobb, a szakértők szerint elérheti az 500-600 ezres számot. A potenciális internetezők, tehát azok tábora, akiknek már ma sem kell semmit sem vásárolniuk ahhoz, hogy csatlakozzanak a világhálóra, pedig mintegy 1 milliós. Idetartoznak például a főiskolások és az egyetemisták. Feltételei vannak a magán-előfizetők gyarapodásának. A szakértők ezzel összefüggésben például a telefondíjak magas voltát és a tartalomszolgáltatások hiányosságait említették, s azt, hogy a gépek még mindig drágák egy átlagos magyar felhasználó számára.
Ma már több elemző is úgy véli, hogy az internetes piacon megtörtént az áttörés. Ennek bizonyítékául megemlítik, hogy egyre több elektronikus bolt nyílik, egyre nagyobb választékkal. A Carnation felmérése szerint tavaly év végén több mint 100 magyarországi cég kínált terméket és szolgáltatást a világhálón keresztül. A termékeladásokon belül a könyv és a CD 26, a zene 15, az értékpapírok és tőzsdei szolgáltatások 13, az irodai eszközök 10, az elektronikai termékek és ajándéktárgyak pedig 8-8 százalékot tettek ki. Szekfű Balázs szerint az internetes kereskedelemmel együtt nő majd az on-line reklámipar várható forgalma is: a Carnation előrejelzése alapján az idén 730 millió, jövőre 1,4 milliárd, két év múlva pedig 2,3 milliárd forintot költenek Magyarországon az elektronikus kereskedelmi reklámra.