Egyre növekvő kihívásokkal állnak szemben az adatközpontok

forrás Prim Online, 2007. június 16. 09:23

A Symantec nyilvánosságra hozta kutatásának eredményeit, amelyek azt mutatják, hogy az IT szakembereknek a világ minden részén meg kell birkózniuk az adatközpontok egyre növekvő összetettségének kezelésével, miközben a költségvetésüket és személyi állományukat is érintő megszorításokkal is szembe kell nézniük. A válaszadók a kihívások enyhülését, valamint a virtualizálás és az Information Technology Infrastructure Library (ITIL) rendszerek egyszerűbbé válását várják.

A felmérésben adott válaszokból kiderül, hogy a szerverek, alkalmazások és operációs rendszerek egyre növekvő aránya nagymértékben hozzájárul az adatközpontok összetettségéhez. A válaszadók 85 százaléka gondolja úgy, hogy az adatközpontok komplexitása a szerverek és alkalmazások növekvő számának köszönhető. Továbbá 80 százalék a menedzsment során alkalmazott eszközök számának növekedését is megjelöli okként, és 72 százalék pedig az operációs rendszerek mennyiségének növekedését is felelőssé teszi az adatközpontok egyre bonyolultabbá válásáért.

A megkérdezettek 74 százaléka szerint az összetett környezetek kezelésénél az egyik legnagyobb problémát a létszámcsökkentés jelenti. A válaszadók 50 százaléka az emberi hibát említette az adatközpont váratlan leállásának egyik fő okaként. A felmérésből az is kiderül, hogy a leállásokat leggyakrabban az alkalmazások hibája, emberi hiba vagy hardverproblémák okozzák, mindez azt jelzi, hogy nagyobb mértékben központosított és automatizált eszközökre van szükség az alkalmazások elérhetőségének javítására.

A válaszadók 80 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a kezelési eszközök növekvő száma jelentős kihívást jelent, így mindenképpen szükség lenne az egységesítésre, standardizálásra. Azoknak a válaszadóknak, akik átlagban kilenc szervert és alkalmazás-kezelési eszközt használnak, mintegy 56 százaléka tervezi az alkalmazott eszközök számának konszolidálását. Ennek legfőbb szempontjai pedig a funkcionalitás vagy a teljesítmény, a költségek, illetve az alkalmazott platform.

A folyamatoknak a bonyolultság csökkentésére történő szabványosítása érdekében a válaszadóknak 99 százaléka tervezi az ITIL/ITSM alkalmazását. 18 százalékuk már alkalmazza, 52 százalékuk jelezte, hogy folyamatban van náluk, 20 százalék egy éven belül, 9 százalék pedig az elkövetkező 3 évben tervezi az alkalmazást.

Az IT szakemberek az ITIL alkalmazása mellett további kezdeményezéseket is indítanak, vagy már indítottak az alábbi területeken:



Az adatközpontok összetettségének leküzdésére a Symantec azt javasolja a vállalatoknak, hogy egyrétegű infrastruktúra szoftveren végezzék el a szabványosítást, amely minden nagyobb tárolási és szerverplatformot támogat, így megvédhetik alkalmazásaikat és információikat, növelhetik az adatközpont szolgáltatási szintjét, növelhetik a tárolási és szerver kihasználhatóságot, és csökkenthetik a működési költségeket.


„Manapság az adatközpontok intenzív, és egyre növekvő nyomás alatt állnak” – mondta Kris Hagerman, a Symantec Data Center Management csoport elnöke. „Amennyiben az adatközpontok meg akarnak felelni a velük szemben támasztott elvárásoknak az átfogó védelem és a kulcsfontosságú alkalmazások elérhetőségének tekintetében, miközben költségvetésük sajnálatos módon egyre csökken, vissza kell szerezniük az irányítást az adatközpont felett, valamint meg kell állítaniuk az egyre növekvő és eltérő rendszerek és eszközök áradatát, amelyek már nem működtethetőek együtt. A Veritas adatközponti szoftver az iparág egyetlen olyan szoftvere, amely valóban több platformú, vagyis a vezető adatvédelmi, tárolás-kezelési és magas elérhetőséget biztosító megoldásaink minden jelentős operációs rendszert, tárolási platformot és adatbázist támogatnak. Ez egy rendkívül hatékony fegyver az adatközpontok összetettségének legyőzésére.”