Az USA-szerte 1450 kölcsönzővel rendelkező Blockbuster a jövőben a nagyfelbontású lemezek közül csak a Blu-ray-t forgalmazza majd, a döntés az egész piacra kihatással lehet.
Míg a legnagyobb filmstúdiók gyakorlatilag a döntés kikerülésére játszanak, a Blockbuster egy formátum mellett kötelezte el magát. A filmstúdiók általában mindkét formátumban megjelentetik filmjeiket, de még jellemzőbb, hogy hosszútávon a mindkét formátumot tartalmazó lemezeket, vagy a mind a HD DVD, mind a Blu-ray lejátszására alkalmas készülékeket támogatják. A Sonynak kedvező döntést azonban a Blockbuster is áthárítja. A jelek szerint a kezdeti időkben az USA-ban a Blu-ray marketingje volt jobb, mivel a kölcsönzőhálózat szerint 250 filmvásárlást is lehetővé tevő kirendeltségükben a vásárlók ezt a formátumot részesítették előnyben. Szintén emellett szólt az is, hogy a HD DVD ugyan olcsóbb, de kevesebb filmet jelentettek meg ilyen formában. Matthew Smith, a Blockbuster elnökhelyettese szerint a vásárlók egyértelmű üzenetet küldtek nekik, amit nem hagyhatnak figyelmen kívül. A HD DVD észak-amerikai terjesztéséért felelős szervezet szerint a Blockbuster döntése rövidlátó, ám az elemzők szerint stratégiai győzelmet jelent a rivális számára.