Abból az alkalomból tartott ma Budapesten sajtótájékoztatót a nagyvállalati adattárházak és üzleti intelligencia megoldások terén ismert, az amerikai NCR divíziójaként működő Teradata, hogy mintegy 500 EMEA-régiós szakember részére rendezett technikai konferenciát a Novotel-Budapest Kongresszusi Központ területén.
Gerald Rosak, a cég kelet-európai értékesítési vezetője elmondta, a Teradata 2006-ban 6%-os növekedéssel 1,57 milliárd dollár árbevételt realizált, illetve az amerikai vállalat 2001-2006 közötti árbevétel-növekedése 37% volt. A cég fókuszterületei a bankok, pénzügyi szektor, államigazgatás, távközlés, gyártóipar, szállítás, kereskedelem. Rosak kiemelte a Teradata üzleti intelligencia felhasználói közül a Deutsche Telekomot, az ukrán Kyivstar mobilszolgáltatót, valamint a harmadik legnagyobb lengyel pénzintézetet, a Bank Austria kötelékébe tartozó BPH Bankot.
Bemutatkozott Paróczy Gábor is, aki a Teradata magyarországi értékesítési vezetője. Hangsúlyozta, egyre nő az igény a nagyvállalati analitikai megoldásokra. Magyarországon jelenleg két ügyfele van a Teradatának: a Pannon mobil távközlési szolgáltató (adattárház alkalmazás) és a Metro nagykereskedelmi áruházlánc. Paróczy szerint hazánkban leginkább a távközlési és pénzügyi szektorra kíván a cég fókuszálni.