A piacvezető finn mobilcég gyökeres átszervezést jelentett be, amelynek során három fő szervezeti egységet hoznak létre a vállalatnál.
Az első részleg a készülékekért (’Devices’), a második a szolgáltatásokért és szoftverekért (’Services & Software’), a harmadik pedig a piaci stratégiáért (’Markets’) felel majd. Az eddigi hármas felosztásban az olcsóbb mobiltelefonokat, a vállalati piacra szánt termékeket és szolgáltatásokat, illetve a multimédiás (kamerás, zenelejátszós) készülékeket kezelték külön területekként. A Nokia szerint az új struktúra segít majd a termékskála hatékonyabb menedzselésében, illetve az új modellek fejlesztésében, gyorsabb és eredményesebb piacra juttatásában. A korábban szintén különálló, azóta a Siemens-szel vegyes vállalatként egyesített hálózati eszköz részleg (jelenleg Nokia Siemens Networks) ezentúl külön készít pénzügyi elszámolást, vagyis mutatói nem befolyásolják a készülékgyártó és szolgáltató egységek összesített pénzügyi mérlegét.
Az átszervezés nem jár valódi személyi változásokkal: a ’Devices’ részleget Kai Oistamo, a mobiltelefonos, a ’Services & Software’ részleget Niklas Savander, a technológiai platform, A ’Markets’ részleget pedig Anssi Vanjoki, a multimédiás terület jelenlegi feje vezeti majd. Mary McDowell, a vállalati ágazat vezetője fejlesztési vezérigazgatóvá lép elő.
A Nokia az utóbbi egy-két évben igen látványos sikereket ért el a fejlődő piacokon forgalmazott olcsó mobiljaival, így globális piaci részesedése mostanra elérte a 36%-ot. A finn székhelyű mobilgyártó a felső kategóriában is sikeresnek mondható, ugyanakkor a középkategóriában mindeddig nem sikerült előrukkolnia a Motorola Razr-hoz, vagy az LG csokoládé telefonjához hasonlóan népszerű, divatos formatervű modellekkel. A mobiltelefonos részlegek összevonása nyilvánvalóan ezt és más egyenlőtlenségeket hivatott megszüntetni, a különálló marketingágazat pedig az egyébként nagy számban érkező új modellek hatékonyabb piacra juttatását szolgálja.