Az OKI erősíti pozícióit a nyomtatópiacon

MTI Sajtóadatbank, 2000. február 1. 21:09
Az OKI Systems Magyarország Kft. az idei, 2000. március végén záródó pénzügyi évben, hasonlóan a tavalyihoz, 1,2 milliárd forint árbevételt vár, s azt reméli, hogy megerősödnek pozíciói a magyar nyomtatópiacon - közölte Érdi-Krausz Gábor, a társaság ügyvezető igazgatója hétfőn a cég budapesti sajtótájékoztatóján.
A Magyarországon kilenc főt foglalkoztató japán elektronikai, telekommunikációs és adatfeldolgozó berendezéseket fejlesztő és gyártó vállalat 1992-ben hozta létre itteni képviseleti irodáját, amelyen keresztül elsősorban mátrix- és lapnyomtatókat, telefaxokat és internet alapú telekommunikációs eszközöket forgalmaz. Az iroda a térség más országaiban, így például Romániában, Bulgáriában, Horvátországban, Macedóniában, Szlovéniában és Jugoszláviában is ellátja a márka képviseletét.

Az 1881-ben alapított japán anyavállalat világszerte 24 ezer embert foglalkoztat, s elmúlt pénzügyi évi árbevétele elérte az 5,6 milliárd dollárt.

Érdi-Krausz Gábor elmondta: az egyik legfontosabb céljuk az, hogy az idén stabilizálják, illetve erősítsék piaci pozíciójukat, s következő pénzügyi évben már elérjék az 1,6-2 milliárd forintos árbevételt.

Berényi Róbert, az OKI Magyarország kereskedelmi igazgatója az MTI érdeklődésére közölte: a hazai nyomtatópiacról nagyon nehéz adatokat mondani, mert nincsenek pontos nyilvántartások. Több képviselet például azokat is itt eladott gépeknek tekinti, amelyeket behoz külföldről, de tovább exportál azokba az országokba, ahol szintén ellát képviseleti feladatokat.

A kereskedelmi igazgató úgy becsülte, hogy Magyarországon évente mintegy 100 ezer nyomtatót adnak el, aminek nagy része, 60-70 százaléka lapnyomtató.

Az OKI piaci részesedése 5-10 százalék között mozog, aminek Berényi Róbert szerint az az oka, hogy későn indult a japán cég az itteni piacon. Úgy vélte, idő kell ahhoz, hogy vállalatuk elérje a megfelelő, a mainál mindenképpen nagyobb részesedést.

A sajtótájékoztatón elmagyarázták az OKI úgynevezett LED-technikáját, azaz a fénykibocsátó diódákon alapuló nyomtatást is. A cég képviselői szerint ezek mintegy 20-25 százalékkal olcsóbbak a konkurens termékeknél. Ráadásul üzemeltetésük kevesebbe kerül, s jobb a nyomtatási képük is.