Három évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Ricoh Company Ltd. és az MTA SZTAKI a következő generációs webalapú csoportmunkaszoftverek fejlesztése érdekében.
Elindult a Ricoh Company Ltd. és az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutató Intézetének három évre szóló közös kutatási projektje. Az idén januárban aláírt együttműködési megállapodás keretében az MTA SZTAKI a következő generációs webtechnológia alapú csoportmunkaszoftverek kutatás-fejlesztésében működik együtt a japán vállalattal.
A kutatási programot az MTA SZTAKI Elosztott Rendszerek Osztálya (DSD) vezeti, amely informatikai alap- és alkalmazott kutatási, fejlesztési és szolgáltatási tevékenységeket végez, többek között elosztott hálózati rendszerek, world wide web portálok és -alkalmazások, csoportszoftverek, digitális könyvtárak, továbbá mobilalkalmazások területén.
A közös kutatás során azt vizsgálják, hogy a web milyen módon alkalmazható a jövőben a cégek közötti és cégeken belüli kölcsönös információmegosztásra. A jövő csoportmunkáját az abban résztvevő szervezeti egységek organikusan szervezett, a feladatok elosztásán alapuló, projektekbe szervezett párhuzamos tevékenységek fogják jellemezni. A Ricoh Company Ltd. célja ezen tevékenységek feltérképezése és vizsgálata. A Ricoh a magyarországi kutatások eredményei révén kívánja megelőzni versenytársait a csoportmunka szoftverrendszerek területén.
A Ricoh Company Ltd.-nek számos kutatási projektje folyik világszerte, az Egyesült Államokban, Kínában és Európában egyaránt folytat kutatás-fejlesztési tevékenységet. A vállalat most azért döntött Neumann János, a számítógép szülőatyjának hazája mellett, mert Magyarország mind a mai napig rendkívül magas tudományos és technikai szakismerettel rendelkezik. Ezen kívül az MTA SZTAKI már eddig is figyelemre méltó eredményeket ért el a különböző web- és egyéb alkalmazások területén, melyet most a közös kutatások révén kívánnak előrevinni.
„Jelen megállapodás jelentőségét jól mutatja, hogy Európában, Magyarországon kívül csak Németországban végez a Ricoh kutatás-fejlesztést” – mondta Sótér Krisztina, a Ricoh Hungary marketingkommunikációs menedzsere. „Nagyon örülünk annak, hogy anyavállalatunk választása Magyarországra esett, hiszen ez egy újabb elismerése a magyar szaktudásnak, a hazai szellemi tőkének.”