Az Apple az eredeti menetrendnek megfelelően helyi idő szerint péntek este 6 órakor piacra dobta Amerikában minden idők legnagyobb hírveréssel beharangozott elektronikus készülékét, az iPhone zenelejátszós okostelefont.
A sajtójelentések szerint a legtöbb Apple és AT&T üzletben jól fogyott az iPhone, amire már órákkal a nyitás előtt hosszú sorok várakoztak. Arról természetesen még nincsenek adatok, hogy hány készülék fogyott az első napon, az Apple azonban igyekezett megnyugtatni a vásárlókat, hogy szombaton is mindenkinek jut még a termékből. Ennek némileg ellentmond, hogy a Cnet újságírója az egyik San Francisco-i üzletből péntek este 7 órakor vitte el az utolsó 8 GB-os modellt, amit követően sokan csalódottan ki is álltak a sorból. Ebből persze még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, az azonban valószínűnek látszik, hogy a csak 100 dollárral drágább, viszont kétszeres tárolókapacitású termék lesz a népszerűbb. A sorban állást egyébként sehol nem zavarta meg rendzavarás és a jól felkészült Apple boltokban viszonylag gyorsan kiszolgálták a vevőket, míg a valamivel lassabban működő AT&T üzleteknél rövidebbek voltak a sorok. Késő estére a legtöbb Apple Store előtt már meg is szüntették a sorok ellenőrzését, és a vevők a hétköznapi üzletmenethez hasonlóan, bár még mindig igen sokan érkeztek a boltokba. A Palo Alto belvárosában található üzletben maga Steve Jobs vezérigazgató felügyelte az iPhone piaci premierjét.
Az 500/600 dollárba kerülő, 4-8 GB-os Apple iPhone-t zenelejátszója és forradalmi érintésérzékelős kezelőfelülete teheti igazán vonzóvá a vásárlók számára, és erre alapozva a gyártó magabiztosan 10 millió készülék eladásával számol 2008 végéig. A zenelejátszós okostelefon hátrányaként a kötelező 2 éves exkluzív AT&T szerződést (Amerikában), illetve a valódi 3G helyett csak GPRS hálózati kapcsolatot szokták felróni.