Az üzleti stratégia-váltásnak köszönhetően 55 százalékkal nőtt a Sony Ericsson profitja az idei év második negyedében, igaz ez elmaradt a várakozásoktól. A világ negyedik legnagyobb mobiltelefon gyártója piaci részesedésének növelése végett inkább az olcsóbb árfekvésű telefonok értékesítésére helyezi a hangsúlyt. Kevésbé volt szerencsés egyik riválisa, az amerikai Motorola: a cég profitfigyelmezetést adott ki az értékesítés hanyatlása miatt. A Motorola elsősorban Ázsiában és Európában szerepelt gyengébben.
A Sony Ericsson készülékeiből 24,9 milliót adtak el a második negyedben, egy évvel korábban 15,7 milliót. Az átlagos eladási ár 125 euróra mérséklődött az egy évvel korábbi 145-ről Az új üzleti stratégiának köszönhetően a társaság tavalyhoz képest 3 százalékponttal 9 százalékra növelte piaci részesedését, elsősorban Latin-Amerikában, Európában, valamint a Közel-Keleten és Afrikában.
Az adó előtti eredmény 327 millió lett az egy évvel korábbi 211 milliót követően. Elemzők 385 milliót vártak. Az árbevétel 3,1 milliárd euróra nőtt 2,27 milliárdról.
A Sony Ericsson várakozásai szerint az idén meghaladja az 1,1 milliárdot a mobiltelefonok értékesítése.
Nokia után a második helyen álló Motorola 35-36 millió készüléket adott el a negyedben, egy évvel korábban még 45,4 milliót. A csökkenés egyben veszélybe sodorhatja a Motorola második helyét a Samsung javára: elemzői feltételezések szerint a dél-koreai mobilcég 37 millió telefont adott el a negyedben.