A Google minden hónapban nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb és a legnagyobb mértékben növekvő keresőkifejezések listáját. Az országonkénti lebontásban elérhető toplisták alapján érdekes trendeket figyelhetünk meg, amelyek jól tükrözik az adott időszak aktualitás eseményeit, történéseit.
A legnépszerűbb keresések 2007. májusában a Google.hu-n a következők voltak:
1. emo
2. szerelem
3. hello kitty
4. vatera
5. love.hu
6. apeh
7. lovebox
8. használtautó
9. tokio hotel
10. otp
11. szív
12. elvira
13. ingatlan
14. feliratok
15. tattoo
A fentiekből kiderül, hogy az áprilisban Magyarországon járt Tokio Hotel máig érezteti hatását: igaz, az együttes egy hónap alatt a harmadikról a kilencedik helyre csúszott vissza a ranglétrán, de a zenei stílus melyet képvisel, az emo (emotional, azaz érzelmes punk) azóta is az érdeklődés középpontjában áll. Hónapok óta a listák fontos elemei a társkereső oldalak, erre utal a szerelem (2.), a love.hu (5.) a lovebox (7.) és a szív (11.) keresőszavak népszerűsége. A kis japán mesefigura, Kitty cica, és az erre alapozott márkanév új tagként szerepel a rangsorolásban, ráadásul rögtön az előkelő harmadik helyen végzett. Míg áprilisra rányomta bélyegét a húsvét /húsvét (2.); locsolóversek (14.)/, májusban már a nyári utazások előkészületei érdekelték jobban az embereket - vélhetőleg ennek köszönhető az Elvira keresőkifejezés jelentős tényezővé (12.) válása. Masszívan tartják magukat a „hasznos” oldalak (vatera.hu (4.), apeh (6.), otp (10.)), sőt májusban az ingatlan (13.) is csatlakozott ehhez a kategóriához – a nyár előszele meghozta a kedvet a költözéshez.
Az előző hónaphoz képest a következő kifejezésekre történő keresések száma ugrott meg a legnagyobb mértékben:
1. nokia 8800
2. cascada
3. dave gahan
4. Vöröskereszt
5. cosmopolitan
6. vlc player
7. ingyenjáték
8. totalcommander
9. keresztszemes
10. rendezvény
11. üvegtégla
12. nevek jelentése
13. regcleaner
14. dubrovnik
15. manson
Úgy tűnik, májusban a keresők számára legérdekesebb témák többsége a jól megérdemelt pihenéshez kapcsolódott: az emberek trance/dance-t és Depech Mode-t hallgatnak (Cascade (2.), Dave Gahan (3.), Manson (15.)), hírességekről olvasnak és szépségüket ápolják (Cosmopolitan (5.)), klipeket és filmeket néznek (VLC player (6.), játszanak /ingyenjáták (7.)), mulatnak (rendezvény (10.)), kézimunkáznak (keresztszemes (9.) és utaznak (Dubrovnik(14.)). A lista alapján valószínűnek látszik, hogy hamarosan jártunkban-keltünkben mindenfelől a Nokia 8800 csengőhangjai fognak felzendülni, mire egyszerre harmincan kapnak a zsebünkhöz. Örömteli adat a Vöröskereszt szép helyezése (4.) - társadalmunk láthatóan elindult a jótékonyság szűkebb-szélesebb ösvényén.
És hogy mit kerestek más országokban? Az Egyesült Államokat Jerry Falwell lelkész, televíziós prédikátor május közepén bekövetkező halála izgatta leginkább, így ez a név vezeti az amerikai legnagyobb mértékben növekvő keresőkifejezések sorát. Németországban váratlanul sokan kívántak epres süteményt sütni, a csehek angol tanárokat kerestek, Guatemalában hirtelen érdeklődés mutatkozott a periódusos rendszer iránt, míg a brazilokat az öltöztetős játékok hozták lázba, ami – a szexuális irányú asszociációk ez esetben tévesek! – egy ártatlan mulatság, amelynek keretében gyermekek és felnőttek izlésüknek megfelelően öltöztethetnek fel virtuális modellfigurákat, tündéreket és iskoláslányokat.