A bemutató elején Leporisz György, az SZKI Consulting ügyvezető igazgatója - mivel ma az üzleti intelligencia túl általános fogalom - jónak látta fogalmilag tisztázni, mely vállalati terület kiszolgálását kívánják a fenti termékkel támogatni, s az hogyan kapcsolódik a számára adatforrásként szolgáló vállalatirányítási rendszerek széles spektrumához. Mint mondta, a vállalatvezetők feladatai közül a gazdálkodástervezéssel és -irányítással kapcsolatosak egyszerűbb és hatékonyabb megvalósítására koncentrálnak, s ehhez nyújt a fenti adatbázis-kezelőkre támaszkodva megfelelő támogatást a BudgetPlus. Használatával jelentősen leegyszerűsödnek a vezetők zárt üzleti körfolyamatot (tervezés, megvalósulás, értékelés, majd az eredmény visszacsatolása) alkotó tevékenységei a stratégiai tervezéstől az előrejelzésekig, a konszolidációtól az üzleti elemzésig, hiszen programozói segédlet nélkül, real-time módon, grafikus üzletiintelligencia-termék, hagyományos dobozos szoftver (például Excel) vagy a web felületén, csupán az egeret használva végezhetik elemzéseiket, készíthetik speciális riportjaikat.
A rövid bevezető után Varga Gábor, a Microsoft üzletág-igazgatója a Microsoft SQL szerverek, illetve a multidimenzionalitás kínálta lehetőségek bemutatásán túl arra is igyekezett rámutatni, milyen kényszerek hatására érdeklődik egyre több cég szinte kivétel nélkül minden gazdasági, illetve államigazgatási területről a fenti termékcsomag szolgáltatásai után. És nem mellékes, hogy közülük ma már - a Microsoft kínálatával élve - a kevésbé tőkeerőseknek sem kell lemondaniuk róla. A sportból vett, de a piaci szereplőkre éppúgy érvényes példa - miszerint az atlantai olimpia úszószámaiban az első helyezett és a döntőbe sem kerültek közötti időkülönbség mindössze 2,4%-nyi volt - jól illusztrálta, milyen csekély a differencia a vezetők és a versenypályáról kiszorulók között. Így minden területen meg kell találni a meghatározott célokhoz (például a telekommunikációs cégeknél az ügyfelek megtartásához) azokat a lehetőségeket és eszközöket, amelyekkel megfelelő hatékonyság, alacsonyabb költség, testre szabottabb kiszolgálás (például a leggyakrabban hívott számok figyelése alapján összeállított kecsegtető díjcsomag) s így a versenytársakénál jobb eredmény érhető el. Azok a cégek érettek a fenti alkalmazásokra - mondta -, ahol felvetődik kérdésként, vajon kik a legtöbb hasznot hozó ügyfelek, ahol érdeklik a vezetést a versenytársak és ügyfelek körüli történések, egyszóval ahol ügyfélközpontúvá válik a vezetés. Hogy a felismerést tett követhesse, ehhez platformot biztosítva a Microsoft integrált OLAP-, valamint adattranszformációs (DTS) szolgáltatásokat nyújtó, az adatok információvá konvertálását segítő adatbázisszerverei is hozzájárulnak.
Egy fiktív vállalat példáján keresztül a BudgetPlust "munka közben" is láthatták a résztvevők. Az SZKI Consulting fiatal marketingmenedzsere, Számi Ahmed Farhan néhány tervezési és elemzési példán keresztül mutatta be a multidimenzionalitásból és az egyszerű kezelhetőségből adódó előnyöket.
A kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy a nagyvállalatok közül a Mol Rt.-nél és a BKV-nál már pozitívan vizsgáztak a Comshare eszközök, valamint a Miskolci Közlekedési Vállalat és a Matáv Rt. is - az SZKI Consulting bevezetési tapasztalatára támaszkodva - bizalmat szavazott a BudgetPlusnak.