A finn gyártó megirigyelte a Motorola az indiai piac speciális igényeinek figyelembevételével tervezett Motofone készülékének világsikerét, és saját fejlesztőközpontot hoz létre, hogy megszilárdítsa helyzetét a hatalmas piacon.
A Motorola a korábban fejlesztések terén élenjáró Nokia úttörő szerepét látszik átvenni. A finn gyártó korábbi korszakalkotó készülékei után csak egyre bonyolultabb, olvashatatlanul kis karaktereket produkáló, kihasználhatatlan tudású vagy éppen nagyon olcsó hatású készülékeket ad ki az utóbbi időben. A Motorola ezzel szemben iskolát teremtett a Razor sorozattal, és a legújabb áttörése az indiai piacra tervezett Fone F3, vagyis közismertebb nevén a Motofone volt. Ez az egyszerű, de mégis jól használható készülék minőségi, tartós anyagokból készül, csak a szükséges funkciókkal, és e-papír kijelzőjével még technológiai első is.
A Nokia is megérezte, hogy régi készülékei újracsomagolása nem lesz elég a világ egyik legdinamikusabban fejlődő mobilpiacának meghódítására. Éppen ezért a cég Shrishtiben található iparművészeti iskolával összefogva hozta létre tervezőközpontját, az itt megalkotott készülékek a Motofone-hoz hasonlóan nem csak az indiai piacon, de az egész világon elérhetők lesznek. A Nokia szerint ezek a legegyszerűbb modellektől egészen a csúcskategóriás multimédia készülékekig terjednek majd.