A Microsoft egy tesztprogram keretében hónapokon belül ingyenes, reklámokkal támogatott verziót bocsát a felhasználók rendelkezésére a Works irodai szoftvercsomagból.
A reklámokat tartalmazó ingyenes Works várhatóan az alkalmazás új, 9.0-s verziójával egy időben érkezik, valamikor az év vége felé. A Microsoft több, egyelőre meg nem nevezett PC-gyártóval egyezett meg arról, hogy a szoftvert előre telepítsék számítógépeikre. A tesztperiódus várhatóan 2008 közepéig fog tartani, és ekkor döntik majd el, hogy a modell elég sikeresnek bizonyult-e a teljes körű forgalmazáshoz. A kísérleti szoftvercsomag a Google és más cégek reklámokból fenntartott alkalmazásaitól eltérően nem online, így az előre beépített reklámok akkor frissülnek, amikor a felhasználó fellép az internetre. Az elsősorban alapszintű szövegszerkesztő és táblázatkezelő programokat tartalmazó Works az Office egyszerűbb és olcsóbb változata, Magyarországon jelenleg 15 ezer forintba kerül, szemben az Office 2007 80 ezer forintos árával.
A lépéssel a Microsoft nyilvánvalóan az olyan konkurens alkalmazásokkal szeretné felvenni a küzdelmet, mint például az Open Office vagy a Google új ingyenes Docs and Spreadsheets online irodai csomagja, amelyek veszélyeztetik a MS Office domináns piaci pozícióját. A folyamatokat felismerve a Microsoft is gőzerővel dolgozik azon, hogy a hagyományos szoftverek mellett minél sokoldalúbb webalapú szolgáltatáscsomagot kínáljon a felhasználóknak, és egyúttal minél nagyobb szeletet hasíthasson ki az online reklámpiacból.