A ComScore piackutató felmérése szerint tavaly világszerte ugrásszerűen megnőtt a közösségi oldalakra látogatók száma.
A ComScore adatai szerint a MySpace 2007-ben 114 millió látogatót vonzott, ami 72%-os növekedés 2006-hoz képest, míg a tavaly szeptemberben az egyetemistákon kívül más rétegek felé is nyitó Facebook 270%-os gyarapodást könyvelhetett el a tavalyi év folyamán. Az inkább Nagy-Britanniában népszerű Bebo látogatóinak száma 172%-kal, 18 millióra nőtt, a kifejezetten tizenéveseknek szánt Tagged pedig egy év alatt 774%-os növekedést könyvelhetett el a maga 13 millió látogatójával.
Bob Ivins, a ComScore alelnöke a sajtónak nyilatkozva elmondta, a számok és más adatok alapján egyértelmű, hogy a közösségi oldalak látogatása nem hóbort, hanem egyre inkább szerves része az emberek mindennapos internetezési szokásainak. Hozzátette, hogy az angol nyelvű nemzetközi oldalak is egyfajta földrajzi szóródást mutatnak: a MySpace és a Facebook felhasználói bázisa főként Észak-Amerikában található, a Bebo látogatóinak 63%-a európai, a Google-hoz tartozó Orkut-ot 49%-ban Latin-Amerikából, a Friendster-t pedig 89%-ban a Távol-Keletről látogatják.