A rivális Nokia rendkívül jól teljesített az elmúlt negyedévben, a Motorola azonban a Samsung mögött már csak a világ harmadik legnagyobb mobilgyártója.
A Nokia a meglehetősen pangó piac ellenére megőrizte vezető helyét a mobilgyártók között, ráadásul igen erős negyedéves eredményekkel, 100,8 millió készüléket értékesített, ami 29 százalékos lendületes emelkedés az előző év azonos időszakához képest. Ez az eredmény önmagában azt jelenti, hogy a Nokia feltornászta egész világra mért piacrészét 38 százalékra, magabiztosan vezeti a szektort. A finn gyártó sikerei mögött elsősorban az európai, a közel-keleti és az afrikai értékesítések erősödése áll, a vállalat mindeközben piacot vesztett Észak-Amerikában. A cég szerint némileg sikerült emelni az eladott készülékek árát, e mögött az új nagy tudású modellek, például a Nokia N95 sikere áll. A cég szekere tehát jól megy, különösen mivel a bevételeket sikerült profittá átfordítani, a cég nyeresége megduplázódott. A finn vállalat sikerének jó részét a Motorola rovására érte el, a Razor és a Motofone sikerén kívül kevés átütő modellt felmutató cég ennek eredményeképpen már csak a harmadik legnagyobb gyártó, az őt megelőző Samsung tölti be a második helyet.