Az iparági források szerint már sok százmillió dollárjába került a cégnek a fejlesztés, valami igazán átütővel szeretnének előrukkolni, egyszerre több prototípust is fejlesztenek.
Kezdetben a Google tagadta, hogy saját neve alatt készülne piacra dobni egy mobiltelefont, majd egyre kevésbé zárkózott el a feltételezésektől. Sokan arra számítottak, hogy egy neves gyártó modelljére biggyesztik rá a Google logóját és csupán a nevet adják a termékhez. Mára kiderült, szó sincs erről, a Google igazán új készülékkel szeretne a piacra lépni.
A már most rengeteg pénzt felemésztő fejlesztések során egyszerre több gyártóval tartják a kapcsolatot, iparági források szerint köztük van az LG és a tajvani HTC is. A hardver mellett a másik fontos tényező a Google igazi szakterülete, a szoftver. A keresések mellett szeretnének teljesen új felhasználói élményt adni, és egyben, miként az Apple tette az iPhone-ra szabott speciális Safari esetében, egy új böngészőt is telepítenének a készülékre. A rengeteg beleölt pénz azonban siker esetén könnyedén megtérülhet. A jelek szerint a felhasználói szintű kommunikáció egyre inkább a hordozható készülékek területére helyeződik át, ezt mutatja a noteszgépek soha nem látott részarány a PC-k értékesítései között, vagy az okostelefonok iránti egyre nagyobb érdeklődés.