Fodor István az MTI érdeklődésére elmondta: az Ericsson csúcsévet zárt tavaly. A fix és mobil telekommunikációs megoldások területén piacvezető társaság 1999-ben mintegy 150 ezer mobilkészüléket adott el Magyarországon, s ezzel 27-28 százalékos részesedést ért el ebben a szegmensben. A társaság az elmúlt évben 200 ezer hagyományos telefonvonalat épített ki, amelyeknek 10 százaléka szélessávú, nagy sebességű adatátvitelre is alkalmas ISDN vonal volt.
Az idén az Ericsson vezetői 200-250 ezer hagyományos vonal kiépítését tervezik, ám úgy vélik, hogy ezek 50 százaléka már szélessávú, ISDN, ADSL és később majd ATM vonal lesz. Ezen túlmenően ebben az évben több vezeték nélküli internetes megoldást, így GPRS, WAP és P-MP szolgáltatást is kínálnak a mobilcégeknek. Verseghi-Nagy Miklós, a társaság rendszertervezési igazgatója közölte: az idén Magyarországon is megkezdik üzleti tanácsadói tevékenységüket.
A piac várható fejlődéséről Wágner Tibor, a mobiltelefon-üzletág kelet-európai regionális igazgatója kifejtette: előrejelzésük szerint 2004-ben a világon mintegy 1 milliárd előfizető lesz, s az emberek mintegy 17 százaléka használ majd mobiltelefont. Négy év múlva a mobil-előfizetők száma meghaladja a vezetékes-előfizetők számát, s valószínű, hogy Magyarországon ekkor már a lakosság fele valamelyik mobilszolgáltató ügyfele lesz. Az emberek egyre kevesebb ideig, a közeljövőben már csak 1-2 évig használnak egy-egy készüléket, ezt követően pedig újabb típust vásárolnak. Hozzátette: prognózisuk szerint az idén a régi előfizetők már ugyanannyi vagy több új készüléket vásárolnak, mint ahányat az új előfizetők belépése miatt eladnak a szolgáltatók és a gyártók.
A sajtótájékoztatón Fodor István bejelentette, hogy az Ericsson Magyarországon az idén új értékesítési rendszert alakít ki. Egy olyan új vállalatot alapít, amelyik komplett, úgymond a polcról levehető üzleti és privát kommunikációs rendszereket, telefonközpontokat forgalmaz majd.