A méréshez a piackutató cég oldalanként egyedi mérőkódot állít elő, amely nem más, mint egy HTML programrészlet. Ezt a kódot az adott site tulajdonosa beilleszti az auditálni kívánt oldalakba, és ennek alapján a Webaudit szerveren futó szoftver számlálja az oldalak letöltését, továbbá az odalátogató felhasználók számát. A mérési rendszer, amely mind technikai, mind terminológiai szempontból megfelel a nemzetközi gyakorlatnak, az előző egy, hét és tizennégy napról, valamint az előző egy hónapról készít statisztikákat.
Az auditált adatokat a Medián honlapján, egyelőre jelszóval védett területen helyezték el, de hamarosan minden érdeklődő számára nyilvánosan is hozzáférhetők lesznek.
Számos magyarországi tartalomszolgáltatóhoz hasonlóan a MatávNet is csatlakozott a rendszerhez. A piacvezető internetszolgáltató [origo] nevű portálját és az [origo] Freemail ingyenes levelezőrendszert auditáltatja. A mérés alapján már most kimutatható, hogy a MatávNet tartalomszolgáltatásai a leglátogatottabb magyar weboldalak.