A Google képviselői bejelentették, hogy beszüntetik online videó értékesítési üzletágukat, és a jövőben a hirdetésekből finanszírozott ajánlatokra öszpontosítanak.
A keresőóriás még 2006 elején kezdett bele a videók árusításába és kölcsönzésébe, ám az elmúlt valamivel több mint másfél év nem hozta meg azt a sikert, amit reméltek, ezért most a cég felhagy ezzel a szolgáltatással. Elemzők szerint a Google azért szánta el magát erre a lépésre, mert nemrég felvásárolták az egyik legismertebb videómegosztó portált, a YouTube-ot, és a két hasonló profilú ajánlat közül inkább a népszerűbbikre koncentrálnak ezentúl. A vállalat most annak a lehetőségeit vizsgálja, hogy miként tudnák integrálni a szponzorált hirdetéseket a YouTube-klipekbe. A keresőóriás bevételének a 98%-a reklámokból származik, ezért a jövőben is ezt az irányvonalat akarják követni.
Ha viszont a dolgok mélyére nézünk, s megvizsgáljuk, miért is nem volt jövedelmező a Google Video, akkor láthatjuk, hogy a magas értékesítési árak riasztották el az internetezőket, mivel volt, hogy egy-egy videóért 20 dollárt kellett fizetniük a vásárlóknak.