A Financial Times értesülése szerint az Apple olyan szerződéseket kötött a kiszemelt európai mobilszolgáltatókkal, amelyek alapján a céget illeti majd az iPhone-okon bonyolított beszélgetésekből és adatforgalomból származó díjbevételek 10%-a.
A szerződést mindhárom eddig kiválasztott európai exkluzív partnerével, azaz a brit O2-vel, a francia Orange-al és a német T-Mobile-al azonos feltételek mellett kötötte meg az Apple. A gyártó emellett azt is kikötötte, hogy a szolgáltatók nem forgalmazhatják támogatott előfizetésekkel, azaz az általuk szabott árnál olcsóbban az iPhone-t. Mindez példátlannak számít a készülékgyártók és a mobilszolgáltatók eddigi viszonyában, mivel mostanáig jószerivel minden esetben az utóbbiak szabták a feltételeket, nyereségrészesedés átadásáról pedig hallani sem akartak. Igaz viszont, hogy most cserében a szolgáltatók kizárólagos jogot kapnak egy-egy ország piacán a sikeres készülék forgalmazására, ráadásul nagyon is valószínű, hogy azok a vásárlók, akik megengedhetik maguknak az igencsak borsos árú zenelejátszós telefont, az átlagnál jóval többet használják majd a drágább mobilszolgáltatásokat is. Szakértők szerint az Apple politikája ösztönzést adhat a mobiltelefon-gyártóknak arra, hogy ők is hasonló feltételeket próbáljanak kicsikarni partnereikből.
Az FT úgy értesült, hogy az Apple és a három mobilszolgáltató az augusztus 31-én kezdődő berlini IFA kiállításon jelenti majd be hivatalosan a partneri viszonyt. Az Apple korábban már beszámolt arról, hogy idén év végén csak a nagyobb piacokon, azaz Németországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában dobja piacra az iPhone-t, míg a többi európai országba jövő év elején érkezik a készülék, egyelőre ismeretlen áron.