Az interneten böngészve szinte már alig akad olyan weboldal, ahol valamilyen formában ne lenne jelen online videó. Sokan csak szórakozásra használják, akad azonban jó néhány olyan leleményes vállalkozó, aki komoly profitra tesz szert a segítségével. Cikkünkből megtudhatja, mire érdemes figyelnie, ha egy minden igényt kielégítő online videókampányt szeretne készíteni.
A legtöbb látogató számára az online videó világa hasonló egy vidámparkbeli kiránduláshoz: a lehetőségek és izgalmak széles tárháza, mely garantálja, hogy ha bemegy, elfelejti miért is érkezett, de biztos, hogy elégedetten távozik, mert a pozitív külső ingerek olyan mennyiségben zúdulnak rá, hogy még gondolkodni is elfelejt.
Ha azt szeretné, hogy az Ön által készített online videó a szórakozás mellett hasznos és értelmes információt is nyújtson érdeklődőinek, érdemes elolvasnia tanácsainkat.
Logikusnak tűnik, de vajon Ön végiggondolta?
A rendkívül nagy nyomás alatt, hogy megtalálja és motiválja azokat az érdeklődőket akik megnézik, letöltik esetleg megvásárolják anyagát, sokan elfelejtik letisztázni, hogy pontosan mi is a videó célja, milyen irányvonalat követ és hogy épülnek egymásra az egyes elemek. Hisz, mint egy írásos anyagnál, itt is ugyanolyan fontos az egyszerűség és a gördülékenység. Ráadásul egy ilyen terv jó alapot nyújthat a média stratégia megtervezéshez és kivitelezéséhez, beleértve a digitális továbbítási lehetőségeket is (vírusmarketing).
Az online videó létrejötte elsősorban a szociális média térnyerésének köszönhető. Ezen belül is a web 2.0-s technológiáknak (különösen a továbbítható, megosztható videó) és a (főleg külföldön közkedvelt) sorozatoknak, melyek alapvetően webvideó gyanánt készültek.
Valószínűleg ez a trend játszotta a legfontosabb szerepet, a fogyasztói ízlések és elvárások változásában. Az érdeklődők egyre növekvő mértékben kutatnak olyan tartalom után, melyet eddig csak a tv-ben vagy a hagyományos média egyéb helyein lehetett látni.
Fontos tehát, hogy videói tartalmát úgy állítsa össze, hogy gazdag és élménydús legyen az alkotás, szem előtt tartva a formátum könnyű továbbíthatóságát az egyes platformok közt, melyet napjaink web 2.0-s látogatói használnak. Kampánya sikere ugyanis a legnagyobb mértékben attól függ, hogy mennyire nyeri el egy-egy látogatói közösség tetszését és ők mennyire igyekeznek videóját megosztani egymással.
Fontos, hogy egy kampány indítása előtt tisztázza le azt is, miként méri az eredményeket. Az internet ebből a szempontból rengeteg lehetőséget kínál a hagyományos médiával ellentétben.
Számtalan típusú online videótechnológia létezik már, ráadásul a formátumok is különbözhetnek. Némelyik beágyazva egy weboldalon, míg a másik csak ráúszik az alap tartalomra. Nyilván mindegyiket másképp kell és lehet mérni.
Kövesse nyomon a technika fejlődését, hogy naprakész információkkal rendelkezhessen a mérési folyamat megtervezésekor.
Önnek egy a lényeg. Hányan töltötték le anyagát és kattintottak rá a benne elhelyezett linkre. A jó hír, hogy az internet még ennek ellenére is megkérdőjelezhetetlenül jobban mérhető média, mint a hagyományos eszközök. Legfeljebb néhány riportjában oda kell tennie egy kis megjegyzést, hogy „ez és ez nem mérhető”.
A „Google Universal Search” májusi bevezetése arra késztette a szórakoztató- vagy videómarketingben érdekelteket, hogy biztosítsák: az összes eszközük, a képektől a videókig, a weboldalaktól a víruskampányokig optimalizálva legyen a keresőmotorokra.
Jóllehet a videókeresés egyelőre megmaradt kezdeti fázisában, azonban ha versenyben akar maradni, mégiscsak foglalkoznia kell vele. Legalább annyira, hogy a videói tartalmának megtervezésekor figyel a keresőoptimalizálási szempontokra is.
Ha egyszer megértette az online média és a közösségi továbbítás nyújtotta lehetőségeket és ennek fényében készíti el videóit, akkor segítségükkel sokkal több haszonra tehet szert annál, hogy megnő márkája ismertsége.
Az egyik módszer, hogy olyan tartalmat kínál videójában, mely célcsoportjának megér annyit, hogy fizessen érte. Még ha elsőre idegenkedik is tőle, érdemes kipróbálnia ezt a lehetőséget. Példaként régóta létezik már olyan „sikeresen működő iparág”, mely ebből tartja fent magát. Akkor az Ön által kínált hasznos információkra miért ne lenne érdeklődő?
Ha reklámfilmjeivel csak márkaismertséget kíván elérni és főként látogatói érzelmeire kíván hatni, akkor érdemes elgondolkodnia a reklámhely eladáson. Ilyen lehet például egy hirdetés a videótartalom körül, egy megjelenített szponzori partnerkapcsolat a tartalomban, vagy hirdetések a céloldalon (bannerek pl.). Higgye el, sokan fizetnének azért, hogy bekerülhessenek látogatói látóterébe. Ha pedig megfér egymás mellett az Ön tartalma és mások hirdetése, akkor miért ne tenne szert egy kis pluszbevételre?
Noha minden marketingesnek mások a céljai és az elvárásai, a fentiekben leírtak talán mégis tudnak némi eligazítást adni az újszerű média világában. Legyen fogászati kezelés, alakformálás, számítógép-szervizelés vagy bármilyen szolgáltatás vagy termék, amiről az online videója szól, ha időben lép és kihasználja a konkurenciája által még fel nem fedezett eszközöket és területeket, garantáltan Ön lesz a nyerő a versenyben - legalább egy pár hónapig.