Pukler Gábor, az Albacomp vezérigazgatója és Szigetközi Zsolt, a cég kereskedelmi és marketingigazgatója sajtóbeszélgetésen találkozott augusztus 24-én az újságírókkal. Pukler szerint a csökkenő hazai piac ellenére a vállalat növelte PC-eladásait, a másféleszeresére nőtt noteszgéppiacon pedig lépést tartott az intenzív fejlődéssel. A vállalat a jövőben az eladott készülékekhez kínált szolgáltatások fejlesztésével szeretné piaci pozícióját erősíteni (bár dobogós hely célkitűzéséről nem volt szó), amelyhez jó hátteret nyújt az egyedülálló országos szervizhálózata. Az Albacomp 2007-re 28 ezer db saját PC és 14 ezer db saját notebook értékesítését tervezi.
Asztali gépek csökkenő piacán 2007 első félévében több mint 55%-al több (8000 db) saját márkás Albacomp gépet értékesített az előző év hasonló időszakához képest (5100 db). Mindez elsősorban a nagy műszaki áruházak számára eladott gépeknek köszönhető. Az Albacomp a PC piacot a csökkenő trend ellenére továbbra is fontosnak tartja, hiszen a noteszgépek előretörése ellenére számos területen – például grafikai és tervezési munkáknál, nagyobb adatbiztonsági igények (pl. két merevlemez) esetén, utólagos bővítési igényeknél, illetve a rengeteg fiatalt lekötő játékok terén – a jövőben is elsősorban az asztali gépek fognak megfelelő teljesítményt illetve rugalmasságot nyújtani. A lakossági szegmensben a magasabb kategóriájú gépek iránt észrevehetően nő a kereslet. A vevők növekvő mértékben vásárolnak erősebb processzorral, különálló videó kártyával, több memóriával és nagyobb merevlemezzel szerelt, drágább gépeket. Azonos teljesítmény mellett azonban a notebookok ára még mindig legalább 20-30 %-kal meghaladja a desktopok árát, és utólagos bővítési lehetőséget sem kínálnak.
Az Albacomp üzleti csomagjában megtalálható lesz az Intel VPRO technológia a hozzá szükséges szoftver és hardver megoldásokkal, távfelügyeleti megoldások és szolgáltatások, kisméretű, alacsony árú konfigurációk speciálisan irodai és internet használatra, illetve nagyteljesítményű, 4 magos processzorral szerelt gépek a magas szintű grafikai igények kielégítésére.
A noteszgépek: beelőztek
Az Albacomp becslése szerint 2006 első félévében körülbelül 70-80 ezer noteszgépett értékesítettek a hazai piacon, ehhez képest idén 40-50%-kal több (100-120 ezer) gép talált gazdára, ami azt jelenti, hogy a nyugat-európai és amerikai trendeknek megfelelően a notebook eladások megelőzték a PC eladásokat.
Az Albacomp 2007 első félévben 5000 darab notebookot értékesített.A félév során kiemelkedő volt a kisméretű, 12”-os noteszgépekkel elért 200%-os növekedés, de természetesen továbbra is a legnépszerűbbek a 15,4”-os, széles („wide”) kijelzővel szerelt gépek. A processzorok terén komoly elmozdulás tapasztalható a Celeron-ról a Dual Core irányába. Az Albacomp a második félévtől nagyobb hangsúlyt helyez a Santa Rosa technológiával szerelt gépekre, de az eladások jelentős részét még a hagyományos NAPA technológiával szerelt készülékek fogják kitenni.
A virtuális magánhálózatok (VPN) térnyerése miatt egyre inkább növekszik az igény, hogy a felhasználó bejelentkezéskor ne csak pusztán jelszó beírással, hanem egyéb biztonágosabb módon, például ujjlenyomattal is azonosítsa magát. Ennek megfelelően 2007 második felében fog megjelenni az Albacomp új 12”-os notebookja, amely beépített ujjlenyomat olvasót és 3G kártyát is fog tartalmazni.
Operációs rendszerek
Mivel az Albacomp Microsoft DOEM partner, ezért igen kedvező áron tudja kínálni a felhasználóknak a Windows operációs rendszerrel előtelepített PC-ket és notebookokat. Ennek köszönhetően az elmúlt egy évben 20 ezer db Albacomp PC és notebook kelt el előtelepített Windows-zal, így házon belül a Linux-szal szemben Windows-os gépek aránya 50% fölé emelkedett. Ismerve a hazai szoftverhasználati morált, ez nagy sikernek könyvelhető el, különösen ha figyelemben vesszük azt is, hogy az első félévben elsősorban a SOHO piacon ért el növekedést a vállalat.
A Prím Online kérdéseire további információk láttak napvilágot: