A Panasonic előrejelzése szerint két éven belül megáll a plazmatévék piaci térvesztése és körülbelül 30 százalékos részesedésnél fog stabilizálódni, ami azt jelenti, hogy az LCD konkurenciája ellenére továbbra sem szabad eltemetni a technológiát.
A számadat a 37” feletti képátmérőjű tévékre vonatkozik, amelyek a cég saját prognózisa alapján 2010-re a teljes síkképernyős piac közel felét fogják kitenni. Ebben közrejátszik az is, hogy a legjelentősebb, 30% körüli árcsökkenés ebben a szegmensben várható az idén. Az LCD előretörésének fő oka, hogy immár ezzel a technológiával is kínálnak nagyképernyős televíziókat, a vásárlók egy része pedig szívesebben választja a számítógépes monitoroknál már megismert és kipróbált megjelenítővel felszerelt tévéket. A plazma hívei szerint ugyanakkor az általuk preferált készülékek jobb képet adnak, mivel az LCD-vel ellentétben a megjelenítéshez nincs szükségük hátsó megvilágításra.
Az egyelőre kedvezőtlen piaci helyzet ellenére a Panasonic (Matsushita) 2,3 milliárd dolláros befektetéssel meg kívánja duplázni plazmatévé gyártókapacitását az elkövetkező 2 évben. Wada Hiro, a cég illetékese a berlini IFA kiállításon elmondta, hogy az immár három évtizedes múltra visszatekintő LCD-vel szemben a plazma technológia mindössze 10 éve van jelen a piacon, így rengeteg tér nyílik még a további fejlesztésre. A Panasonic a beruházással hosszabb távon meg szeretné őrizni piacvezető pozícióját a plazmatévé ágazatban.